English

جواد اعتضادی:

کاهش ۵۰ درصدی تولید هندوانه در تایباد بر اثر سرمازدگی و افزایش دما

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت:متوسط برداشت هندوانه در تایباد ۲۵ تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت این محصول افزون بر ۵۳ هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

کاهش ۵۰ درصدی تولید هندوانه در تایباد بر اثر سرمازدگی و افزایش دما

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: هم اکنون برداشت هندوانه از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از کشتزار‌های تایباد در شرق خراسان رضوی آغاز شده است.

جواد اعتضادی در ادامه افزود: متوسط برداشت هندوانه در تایباد ۲۵ تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت این محصول افزون بر ۵۳ هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین گفت: هندوانه و خربزه دو محصول جالیزی سنتی و باسابقه تایباد است و سطح زیرکشت هندوانه در سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

اعتضادی در خاتمه خاطر نشان کرد: سرمازدگی و افزایش دمای هوا در فصل گل دهی به برخی مزراع این محصول خسارت وارد کرد که باعث کاهش ۵۰ درصدی تولید آن شد و در حال حاضر ۳۸ درصد مزارع هندوانه در تایباد به روش نشایی کشت می‌شود که عمده تولید این محصول در دو دشت کرات و مشهدریزه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه