English

ظهر امروز؛

سومین همایش ملی «اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن» در خرم آباد برگزار شد

سومین همایش ملی «اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن» به همت مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان، در خرم آباد برگزار شد.

سومین همایش ملی «اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن» در خرم آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، همایش ملی «اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن» به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان برگزار شد.

دبیر این همایش، از استقبال شرکت کنندگان تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه 181 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد، 101 مقاله به مرحله پایانی راه یافت.

مراد سپهوند با بیان اینکه در سال جاری، وضعیت بارندگی‎های استان روند مطلوبی داشته، افزود: متاسفانه علی رغم این بارش‎ها پدیده خشکسالی هنوز وجود دارد، پهنه وسیعی از کشور تحت تاثیر اقلیم خشک قرار گرفته است، لذا باید بحران خشکسالی را جدی گرفت و تحقیق بنیادی در این رابطه انجام داد.

سپهوند، برگزاری سمینار، همایش و کنفرانس علمی را از وظایف ذاتی مراکز علمی و دانشگاهی عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروزه هر نهادی اقدام به برگزاری این نشست‎ها می‎کند در حالی که مراکز علمی و پژوهشی، جرات حرکت به این سمت و انجام چنین کارهایی را ندارند.

عدم حضور مسوولین استان در این همایش منطقی نیست

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه این مرکز به وظیفه خود عمل کرده و آمادگی همکاری در موضوعات علمی را دارد از استقبال کم مدیران و مسوولین استانی از همایش امسال گلایه کرد و افزود: تنها زمان بحران شروع به گلایه می‎کنند و زمانی که باید از تجربیات و دانش علمی متخصصین برای بهبود اوضاع استفاده کنند، حضور ندارند.

سند راهبردی خشکسالی لرستان تدوین شده است

دبیر سومین همایش ملی اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن، به تدوین سند راهبردی خشکسالی توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان اشاره کرد و تاکید کرد: خرسندیم که به رسالت و وظیفه خود در مقابله با خشکسالی عمل کردیم، بی شک برگزاری این همایش، مکمل اقدامات صورت گرفته پیشین است.

پدیده خشکسالی دارای یک تعریف واحد نیست

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه در رابطه با پدیده خشکسالی باید به فهم و درک مشترکی برسیم چراکه تعاریف زیادی وجود دارد، ادامه داد: زمان عجز و ناله بر معضلات جامعه نیست، باید به موضوعات به صورت علمی برخورد کنیم و از دریچه علم به آنها بپردازیم.

سومین همایش ملی خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن

سپهوند تصریح کرد: 7 مقاله از مجموع 181 مقاله ارائه شده به سومین همایش ملی اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن، امروز و به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه