English

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل یکشنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۷

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل یکشنبه 7 بهمن ماه را گزارش می کند.

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل یکشنبه 7 بهمن ماه 1397

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل یکشنبه 7 بهمن ماه 1397 را می توانید در ادامه بخوانید: 

 سوریه حضور نظامی ترکیه در شمال این کشور را محکوم کرد          

وزارت خارجه سوریه حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه را محکوم و آن را نقض پروتکل آدنا دانسته که در سال 1998 میان ترکیه و سوریه به امضا رسیده است.

آسوشیتدپرس از وقوع انفجار در جنوب فیلیپین و در حوالی یک کلیسا خبر داده است. آمارها حکایت از کشته شدن 21 نفر و زخمی شدن بیش از 70 نفر دارند.

اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور ایران روز دوشنبه(8 بهمن ماه) در صدر هیاتی به دمشق پایتخت سوریه سفر خواهد کرد. وی در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور و عماد خمیس نخست وزیر سوریه دیدار خواهد کرد. دو طرف راه های گسترش روابط در حوزه های مختلف را در جریان دیدارهای خود بررسی خواهند کرد.

وزرای خارجه تونس و روسیه در کنفرانس خبری مشترک خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شدند.

برکناری سفیر کانادا در چین  

"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا سفیر این کشور در چین را به دلیل اظهارات جنجالی اش در مورد بازداشت مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا از کار برکنار کرد. "جان مک کالوم" گفته بود "مِنگ وان‌ژو" مدیر مالی شرکت هوآوی مدارک محکمی برای مخالفت با درخواست آمریکا جهت استرداد وی به واشنگتن در اختیار دارد.

رویترز از انفجار دو بمب کنار جاده ای در مسیر کاروان نیروهای پلیس عراق خبر داده است. تاکنون 4 نفر کشته و 11 نفر زخمی شده اند. این حملات در شمال عراق اتفاق افتاده اند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، به مصر سفر می کند. قرار است وی در این سفر راه های مختلف تقویت روابط با مصر را بررسی کند. این اولین سفر مکرون به مصر از زمان به دست گرفتن قدرت در سال 2017 می باشد.

آسوشیتدپرس از کشته شدن 68 نفر و آوار شدن بیش از 7000 نفر بر اثر سیل، رانش زمین و طوفان در جزیره سولاوسی اندونزی خبر داده است. سیل به بیش از 5000 منزل مسکونی، مدرسه، مکان های مقدس و همچنین هزاران هکتار مزرعه برنج آسیب رسانده است.

عمرالبشیر رئیس جمهور سودان برای دیدار و گفتگو با همتای مصری خود عبدالفتاح السیسی به مصر سفر می کند. این دومین سفر خارجی عمرالبشیر پس از آغاز ناآرامی ها در این کشور در تاریخ 19 دسامبر 2018 بوده است.

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان از پ ک ک خواست هر چه سریع تر به حملات خود علیه ترکیه از طریق خاک این اقلیم خاتمه دهد. وی پ ک ک را به دلیل اقدام نظامی علیه ترکیه که موجب می شود آنکارا به اقلیم کردستان حمله هوایی کند، سرزنش کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه