English

روسیه و تونس خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شدند

وزرای خارجه تونس و روسیه در کنفرانس خبر مشترک خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شدند.

روسیه و تونس خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شدند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه تونس روز یکشنبه(7 بهمن ماه) در آستانه برگزاری نشست سالانه اتحادیه عرب در تونس در ماه مارس گفت جایگاه طبیعی سوریه در چهارچوب اتحادیه عرب است. خمیس الجهیناوی وزیر خارجه تونس این اظهارات را در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای روس خود سرگی لاوروف اعلام کرده است. 

اتحادیه عرب عضویت سوریه در این نهاد را از نوامبر 2011 به دلیل آغاز جنگ داخلی سوریه و مخالف با دولت این کشور، تعلیق کرده است. الجهیناوی در ادامه افزوده است که مسئله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب صرفا وابسته به تونس نیست بلکه کشورهای اتحادیه عرب هستند که در این زمینه باید ایفای نقش کنند. وزرایخارجه این اتحادیه در مورد این موضوع تصمیم نهایی را خواهند گرفت. 

شکاف های گسترده و همیشگی میان اعضای اتحادیه عرب مانع از بازگشت سوریه به این نهاد بوده است. لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دفاع کرده است. لاوروف گفته است:"همانطور که پیش از در سفر به مراکش و الجزایر در خواست کردم، از مسوولان تونسی نیز می خواهم با موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کنند".

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه