English

عمرالبشیر به مصر سفر می کند

عمرالبشیر رئیس جمهور سودان برای دیدار و گفتگو با همتای مصری خود عبدالفتاح السیسی به مصر سفر می کند. این دومین سفر خارجی عمرالبشیر پس از آغاز ناآرامی ها در این کشور در تاریخ 19 دسامبر 2018 بوده است.

عمرالبشیر به مصر سفر می کند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، عمرالبشیر رئیس جمهور سودان به مصر سفر خواهد کرد تا با همتای مصری خود دیدار و رایزنی کند. این سفر در شرایطی انجام می شود که معترضان به البشیر، خواستار گسترده تر شدن اعتراضات بر علیه وی شده اند.

سفر عمرالبشیر به مصر در روز یکشنبه(7 بهمن ماه)، دومین سفر خارجی وی از زمان شروع اعتراضات گسترده در این کشور در 19 دسامبر 2018 است. چهارشنبه گذشته، عمرالبشیر در سفری به دوحه با امیر قطر دیدار کرد. خبرگزاری دولتی سودان اعلام کرده است:"رئیس جمهور البشیر روز یکشنبه برای سفری یک روزه به قاهره خواهد رفت. وی در این سفر با همتای خود عبدالفتاح السیسی گفتگو خواهد کرد و موضوعات منطقه ای را که عامل نگرانی هر دو طرف هستند به بحث خواهد گذاشت".

"محمد عبدالحلیم" سفیر سودان در مصر نیز سفر عمرالبشیر به قاهره را تایید کرده است. سودان از 19 دسامبر صحنه ناآرامی های گسترده بوده است. معترضان به افزایش قیمت کالاهای اساسی بویژه افزایش قیمت نان به شدت معترض هستند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی