English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

جنایات و مکافاتِ جلّاد

«بر طبق اخبار و گزارش های مختلف، دیوان بین المللی دادگستری در آستانه صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست ها و البته افرادی نظری یوآف گالانت، وزیر جنگ و همچنین هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر قدس است.»

جنایات و مکافاتِ جلّاد
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، قریب به هفت ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد. جنگی که با کشته، مجروح و مفقود شدن بیش از 100 هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه همراه شده و رژیم اشغالگر قدس تقریبا اغلب زیرساخت های مدنی و غیرنظامی نوار غزه را به بدترین وضع ممکن هدف قرار داده است. آمارهای رسمی حاکی از این هستند که 65 درصد از بیمارستان های نوار غزه با حملات سنگین صهیونیست ها مواجه شده اند و البته که نزدیک به 40 درصد از کل ساختمان های این منطقه نیز دچار آسیب های گسترده و یا جزئی در نتیجه حمله سراسری صهیونیست ها به نوار غزه شده اند.

تاکنون در چندین نوبت اخبار مختلفی از کشف گورهای دسته جمعی افرادی که به دست صهیونیست ها به شهادت رسیده اند، در جای جای نوار غزه به ویژه درمحوطه برخی بیمارستان های این منطقه نظیر بیمارستان‌های شفا و ناصر نیز منتشر شده است. حجمِ هولناک جنایات صهیونیست ها سبب شده تا چند ماه قبل، دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر قدس به دیوان بین المللی دادگستری شکایت ببرد و این رژیم را به ارتکاب به نسل‌کشی و پاکسازی قومیتی در نوار غزه متهم کند.

البته که پس از اقدام دولت آفریقای جنوبی، شاهد به راه افتادن سیلی از اعتراضات و راهپیمایی ها در اقصی نقاط جهان در حمایت از ملت فلسطین و حمله به رژیم صهیونیستی و جنایات آن در نوار غزه نیز بوده ایم. رویدادهایی که همه و همه، سطح فشارها علیه صهیونیست ها را به شدت افزایش داده اند. با این همه، به تازگی و در بحبوحه انفجار اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات صهیونیست ها در نوار غزه که با بازتاب های گسترده بین‌المللی نیز همراه شده، کابوسی جدید علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نمایان شده است.

ماجرا از این قرار است که بر طبق اخبار و گزارش های مختلف، دیوان بین المللی دادگستری در آستانه صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست ها و البته افرادی نظری یوآف گالانت، وزیر جنگ و همچنین هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر قدس است.

رویدادی که در صورت تحقق می تواند حجم فشارهای بین المللی عیله رژیم اسرائیل در محیط بین المللی را چندین برابر افزایش دهد و این رژیم را بیش از پیش در عرصه بین المللی منزوی کند. مهمتر از همه این که متحدان غربی رژیم صهیونیستی نیز با موانع به مراتب جدی تری جهت همکاری با صهیونیست ها در بحبوحه جنگ غزه و حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح مواجه خواهند شد.

با این همه، اقدام احتمالی دیوان بین المللی دادگستری در صدور حکم بازداشت نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، به طور خاص 2 پیامد به شدت منفی و مخرب را علیه وی به همراه خواهد داشت.

اولا، این اقدام دیوان بین المللی دادگستری سبب خواهد شد که بسیاری از طیف و جریان های سیاسی در اراضی اشغالی نیز همکاری با نتانیاهو و دولتش را به مثابه امری پرهزینه و خطرناک برای خود تلقی کنند. در واقع، هزینه‌های همکاری آن ها با دولت نتانیاهو نیز به شدت افزایش خواهد یافت.

از این رو، صدور حکم بازداشت نتانیاهو از سوی دیوان بین المللی دادگستری می تواند حیات سیاسی نتانیاهو را بیش از پیش به خطر بیندازد و وی را به نقطه سقوط نزدیک و نزدیکتر کند.

دوم اینکه حمله گسترده صهیونیست ها به نوار غزه با مهندسی شخص نتانیاهو و مسوولیت اصلی و اولیه وی رخ داده است. حال اگر علیه نتانیاهو و مقام های ارشد دولت وی از سوی دیوان بین المللی دادگستری حکم بازداشت به دلیل ارتکاب به جنایت علیه بشریت صادر شود، از کلیتِ حمله رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، به طور خاص از چشم انداز افکار عمومی صهیونیست مشروعیت زدایی خواهد شد و این یک شکست بزرگ برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بر کسی پوشیده نیست که صهیونیست ها در نوار غزه دست به همه نوع جنایتی زده اند با این حال، آن ها افکار عمومی خود را در مورد جنگ غزه با شیوه های مختلف اقناع کرده اند. حال اینکه علیه نخست وزیر صهیونیست‌ها از سوی دیوان بین المللی دادگستری حکم بازداشت صادر شود، یک بحران بزرگ را برای رژیم صهیونیستی به ذهن متبادر می کند که عملا موجب خواهد شد تا جبهه همراه با این دولت در عمق اراضی اشغالی نیز میدان را خالی کنند و این مساله به معنای سقوط آزاد نتانیاهو و متحدان افراطی وی در صحنه قدرت سیاسی اراضی اشغالی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه