English

درخواست نیچروان بارزانی از پ ک ک

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان از پ ک ک خواست هر چه سریع تر به حملات خود علیه ترکیه از طریق خاک این اقلیم خاتمه دهد. وی پ ک ک را به دلیل اقدام نظامی علیه ترکیه که موجب می شود آنکارا به اقلیم کردستان حمله هوایی کند، سرزنش کرد.

درخواست نیچروان بارزانی از پ ک ک

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در اظهارنظری اعلام کرد روابط اربیل-بغداد در ماه های اخیر رو به بهبود بوده است و دو طرف بیشتر به یکدیگر نزدیک شده اند. بارزانی گفته است دو طرف روابط و همکاری های نزدیک نظامی با یکدیگر دارند و تصویب بودجه فدرال کردستان عراق که هفته گذشته انجام شد می تواند شروعی بر حل مناقشات دیرینه میان دو طرف باشد.

بارزانی گفته است"بغداد و اربیل دشمن مشترکی دارند که همان داعش است. دو طرف برای مواجهه با این مشکل کاملا با یکدیگر متحد هستند". بارزانی از عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به دلیل جدی گرفتن نگرانی های کردستان این کشور در مورد بودجه قدردانی کرد. وی گفته:"شاید بودجه تمام نیازهای ما را پوشش ندهد با این حل قدمی است رو به جلو برای حل مناقشات و اختلافات اربیل-بغداد. 

بارزانی در پاسخ به پرسشی در مورد حملات هوایی ارتش ترکیه به اقلیم کردستان نیز گفته که از مرگ مردم بیگناه و غیر نظامی بسیار ناراحت است. وی به طور خاص به مرگ 2 روستایی در اثر حمله هوایی ترکیه به روستای شیلادزه اشاره کرد که موجب اعتراض ساکنان کرد منطقه به ترکیه شده بود. وی با خانواده های قربانیان همدردی کرد. با این حال، بارزانی از پ ک ک خواست که به مبارزات خود در خارج از اقلیم کردستان علیه کشورهای منطقه ادامه دهد. وی گفت:سیاست رسمی اقلیم کردستان این است که به هیچ جنبش یا کشوری اجازه ندهد تا از خاک اقلیم کردستان بر علیه دیگران استفاده کند.

نیچروان بارزانی، پ ک ک را به دلیل تحریک ترکیه و اقدام نظامی علیه آنکارا، اصلی ترین دلیل حملات هوایی ترکیه به مناطق مختلف اقلیم کردستان معرفی کرد و این گروه را به همین دلیل، سرزنش کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه