English

مدیر کل بیمه ایران در استان اردبیل:

۲۵درصد خودروها بدون بیمه شخص ثالث تردد می‌کنند

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی استان اردبیل با اعلام اینکه فعالیت و تردد حداقل ۲۵ درصد خودروها بدون بیمه شخص ثالث است این وضعیت را موجب زیان شرکت‌های بیمه و نیز ایجاد مسبب بروز مخاطرات جانی و مالی برای همه مردم عنوان کرد و خواستار چاره اندیشی اساسی و قانونی برای رفع این نقیصه شد.

۲۵درصد خودروها بدون بیمه شخص ثالث تردد می‌کنند
به گزارش خبرگزاری موج استان‌ها

، فرامرز آزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که ضریب نفوذ بیمه در استان اردبیل کمی پایین‌تر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: عدم آشنایی مردم با خدمات بیمه موجب زیان دو جانبه شرکت‌های بیمه و مردم شده است.

وی گفت: شرکت های بیمه بازرگانی فعال در استان اردبیل در دریافت حق بیمه تولیدی در رشته شخص ثالث و درمان زیان‌ده بوده و در سایر رشته‌های بیمه‌ای حاشیه سود اندکی دارند.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل همچنین اظهار کرد: مردم مطالبه بحقی از خدمات بیمه دارند این در حالی است که خدمات بیمه‌ای تابع نرخ مصوب دولتی است به طوری که تنها ۴۵ درصد از مبلغ دریافتی از حق بیمه شخص ثالث به دست شرکت‌های بیمه بازرگانی می‌رسد.

آزاد اضافه کرد: در استان اردبیل ۲۲ شرکت بیمه بازرگانی فعال است که با ۲۷۷ نفر نیروی فعال و حدود ۹۰۰ نمایندگی بیمه در حال خدمات رسان به مردم هستند.

وی با گلایه از صاحبان صنعت استان اردبیل در خصوص پرداخت حق بیمه مجموعه اقتصادی خود از طریق دفاتر مرکزی در تهران گفت: مسئولان استان باید ساز و کاری برای صدور بیمه نامه این واحدها از طریق شرکت‌های بیمه مستقر در استان اردبیل اتخاذ کنند.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی استان اردبیل همچنین اعلام کرد: سهم بیمه پرداختی در استان اردبیل طی سال گذشته، ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

 

شرکت‌های بیمه استان اردبیل شرایط خوبی ندارند

وی افزود: بر همین اساس در صنعت بیمه نیز نوعی عقب‌ماندگی در این استان وجود دارد و شرایط مناسبی در فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت‌ها در استان حاکم نیست به طوری که در سال گذشته از ۱۷۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه پرداخت شده در کشور، سهم این استان کمتر از یک درصد بوده است.

دبیر شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری همایش نخبگان صنعت بیمه استان برای اولین بار در استان به صورت متمرکز گفت: در این آیین فعالان سرشناس و فعال صنعت بیمه استان اردبیل تجلیل شدند.

حسین میکائیل‌وند افزود: این همایش در سال‌های آینده با رویکرد پژوهش محور برگزار خواهد شد و امیدواریم که با کارهای علمی، پژوهشی و دقیق آسیب‌ها و نگرانی‌های صنعت بیمه برطرف شود.

وی با گرامیداشت ۱۳ آذر روز تأسیس بیمه بیان کرد: بیمه‌ها در استان اردبیل تلاش می‌کنند با حمایت از گروه‌های مختلف زمینه توانمندی صنعت بیمه و بهره‌مندی مردم را در این بخش فراهم کنند و در این راه نیازمند همراهی رسانه‌ها هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه