English

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

مسئولان در تحقق سیاست های کلی اقتصاد دریا مصمم عمل کنند

امام جمعه بندرعباس گفت: ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد دریا از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی حجت را بر مسؤولان درباره توجه به ظرفیت های دریایی و توسعه سواحل تمام کرد.

مسئولان در تحقق سیاست های کلی اقتصاد دریا مصمم عمل کنند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های نماز جمعه با تقدیر و تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغ سیاست های اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب پیش از این نیز توجه به سواحل و جزایر را بارها مورد تأکید قرار داده بودند و در مورد توسعه سواحل مکران نکات بسیار مهم و کلیدی مطرح فرموده بودند که اکنون با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد دریا، حجت را بر مسؤولان تمام کردند.

وی افزود: سیاست‌های جدید ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریا محور، امیدها را در دل مردم ساحل نشین کشورمان تقویت کرد و این شروع فصل تازه ای از توجه به ظرفیت های خدادادی کشورمان در شمال و جنوب است.

حجت الاسلام عبادی زاده با تصریح بر این که ابلاغ مهم آغازی بر حرکت تمدنی اقتصاد دریاپایه و توسعه فرهنگ ساحل نشینی برای تصمیم گیران باشد، به قرارگیری آبادترین شهرهای کشورهای مختلف در جوار دریا به عنوان یک ظرفیت مهم اقتصادی و گردشگری یاد کرد و بیان داشت: دیگر پذیرفتنی نیست که سواحل کشورمان خشک و بی روح باشند بلکه باید برای قطعه به قطعه و شهر به شهر و منطقه به منطقه در جوار دریا، برنامه ریزی کرد.

وی به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه نیز اشاره و این جنایات را با حمایت آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان دانست و گفت: حماس در جنگ زمینی به توفیقات بسیاری دست یافته است و پیشروی زمینی در غزه بدون شک سبب نابودی بیشتر صهیونیست ها نیز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خواستار معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی شد و گفت: سید مقاومت به خوبی و با هوشمندی مواضع مقاومت در قبال صهیونیست ها را مطرح کرد و پیروزی نهایی از آن مقاومت است.

حجت الاسلام عبادی زاده با یادآوری نقش شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران در ایجاد بازدارندگی موشکی برای کشورمان، عنوان داشت: امنیت و آسایش امروز در کشور و نیز اقتدار جبهه مقاومت را مدیون این شهید بزرگوار هستیم.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهار کرد: کتاب غذای روح است و باید برای آن هزینه کنیم؛ امروز در استان هرمزگان کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های تخصصی کمبود داریم در صورتی که باید نرخ کتابخوانی و میزان کتاب با کتابخانه‌های ما به یک حد متعارف برسد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با اشاره به مساله مهم کتاب و کتابخوانی و جایگاه بالای آن در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که کتاب و کتابخوانی را تبدیل به سبک زندگی‌تان کنید و جزو سبد خانوار خانواده‌ها قرار بگیرد.

عبادی زاده در پایان گفت: امروز مساله قاچاق سوخت در استان به جد کاهش پیدا کرده و وضعیت پمپ بنزین‌های ما نیز روان شده است که این امر مدیون تلاش شبانه‌روزی اعضای شورای تامین و دستگاه قضایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه