English

سردار کمالی:

۷۶۸ هزار گواهینامه مهارت تخصصی برای سربازان صادر شد

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار سرباز از آغاز فعالیت قرارگاه مهارت‌آموزی در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند و در این مدت بیش از ۷۶۸ هزار گواهینامه مهارت تخصصی صادر شد.

 ۷۶۸ هزار گواهینامه مهارت تخصصی برای سربازان صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سردار موسی کمالی روز دوشنبه در جریان سفر به استان اردبیل و نشست با فرماندهان نظامی و انتظامی این استان اظهار کرد: نیروهای مسلح غیر از ماموریت‌های اصلی دفاعی و امنیتی در مسائل دیگر ورود نمی کنند اما اگر در مسائلی ورود کرد باید پیروزمندانه آن برنامه را اجرا کند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح واکسیناسیون، نهضت سوادآموزی، بهداشت و سلامت و محرومیت‌زدایی را از جمله اقدامات و برنامه‌هایی ذکر کرد که نیروهای مسلح در سال‌های اخیر به‌صورت جدی در آنها نقش‌آفرینی کرده است.

سردار کمالی ادامه داد: امروز بیکاری از معضلات کشور است و از سوی دیگر با مشکل کمبود نیروی انسانی ماهر در کشور مواجه هستیم، در این زمینه نیروهای مسلح با توجه به ظرفیت‌ها و تجهیزاتی که دارند، بسترسازی می‌کنند تا دستگاه‌های متولی با ارائه آموزش بتوانند برای حل مشکل بیکاری اقدام کنند.

 

مهارت‌آموزی جزو ماموریت‌های اصلی نیروهای مسلح است

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: توانمندسازی و مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در شورای عالی سیاست‌گذاری تصویب و به همه نیروهای مسلح ابلاغ شده است و این برنامه امروز جزو ماموریت‌های اصلی نیروهای مسلح به‌شمار می‌رود.

وی یادآورشد: در راستای اجرای این برنامه، شورای عالی مهارت‌آموزی متشکل از فرماندهان عالی نیروهای مسلح، نمایندگان ۹ وزارتخانه، پنج سازمان، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت توسعه روستایی و دانشگاه آزاد اسلامی در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است که در آخرین جلسه آن تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

سردار کمالی با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده نقشه راه، دستورالعمل و برنامه‌های مربوطه تدوین شد و تلاش بر این است یکی از مشکلات کشور را در حد نام نیروهای مسلح برطرف کنیم.

 

بالغ بر ۳۰ وزارتخانه در امر مهارت‌آموزی نقش دارند

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه گفت: بیش از ۳۰ وزارتخانه و سازمان در بحث مهارت آموزی و اشتغال نقش دارند در عین حال اعتقاد داریم در حق سازمان فنی و حرفه‌ای جفا شده است و در موضوع مهارت‌آموزی باید سیاست‌ها و برنامه‌ها از سوی یک متولی صادر شود.

وی ادامه داد: در عین حال ما در این مدت ۳۴ دستگاه و وزارتخانه را شناسایی و با امضای ۲۶ تفاهم‌نامه کار را شروع کردیم.

سردار کمالی با اشاره تدوین سند ملی مهارت‌آموزی تصریح کرد: سند ملی مهارت‌آموزی به‌عنوان سند وفاق بین نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی، با همکاری وزارت کار و سایر دستگاه‌ها تدوین ، در شورای عالی اشتغال تصویب و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است.

 

سالانه ۳۵۰ هزار جوان وارد نیروهای مسلح می‌شوند

وی با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار جوان وارد نیروهای مسلح می‌شوند، یادآورشد: نیروهای مسلح گذرگاهی هستند که جوانان ما به مدت ۱۷ تا ۲۴ ماه در آن حضور دارند و برنامه و هدف این است این جوانان وقتی وارد جامعه می‌شوند کاری بلد باشند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح همچنین حمایت و تسهیل‌گری را از جمله اقدامات در دست اجرا برای مهارت‌آموزی و اشتغالزایی ذکر کرد و گفت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر از جوانان حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال وام خود اشتغالی دریافت کردند که بخش عمده‌ای از این رقم منجر به اشتغال شده است.

سردار کمالی افزود: امسال دولت ۲۰ هزار میلیارد ریال برای نیروهای مسلح در نظر گرفته است، علاوه بر این ۳۰ هزار میلیارد ریال هم قول دادند به مهارت‌آموزی سربازان وظیفه اختصاص بدهند و این را هم گفتند که اگر بتوانید این میزان را جذب کنید، سهمیه دستگاه‌هایی که قادر به جذب منابع خود نشده‌اند را هم به نیروهای مسلح اختصاص بدهند.

 

۳۱ هزار نفر منتظر دریافت وام هستند

وی با یادآوری مشکلات پیش روی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به سربازان در سال گذشته گفت: در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار نفر منتظر دریافت وام هستند ، در عین حال برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که مسئول و متولی صدور ابلاغیه‌ها هستند، هنوز کارهای خود را انجام نداده‌اند.

این مقام عالی نظامی در ادامه آمادگی برای ورود به بازار کار را از اهداف این طرح ذکر کرد و افزود: جوانی که بهترین دوران زندگی خود را در نیروهای مسلح سپری می‌کند حق دارد مهارت‌های لازم را به صورت مجانی دریافت کند و این موضوع باید مطالبه سربازان از مسئولان و فرماندهان باشد.

سردار کمالی افزایش اثربخشی خدمت کارکنان وظیفه، بکارگیری موثر سربازان و در نهایت افزایش جذابیت و شور نشاط دوره خدمت سربازی را از اهداف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: تا چند سال قبل سرباز در پایان دوره سربازی فقط با کارت پایان خدمت از پادگان خارج می‌شد اما الان مقرر شده است سربازان بعد از دریافت آموزش‌های لازم، گواهی مهارت و گواهی سابقه کار دریافت کنند.

 

برنامه‌ریزی برای ارائه ۶ هزار مهارت به سربازان

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی به سربازان در دوران سربازی گفت: در حال حاضر ۵۴۰ عنوان مهارت به سربازان ارائه می‌شود و برنامه‌ریزی شده است تعداد این مهارت‌ها به ۶ هزار مورد افزایش یابد ، ضمن اینکه پنج مهارت عمومی سبک زندگی، کسب و کار ، سواد مالی و حقوقی سواد رسانه‌ای و امداد و نجات به سربازان ارائه می‌شود.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت آموزش‌های ارائه شده به سربازان افزود: تاکنون و در مدت اجرای این طرح بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار سرباز آموزش دیدند که از این تعداد یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر گواهینامه مهارت دریافت کردند.

وی با تاکید مجدد بر لزوم ارتقای کیفیت آموزش ارائه شده به سربازان گفت: بنا به تاکید ریاست کل ستاد نیروهای مسلح نظارت بر این برنامه به صورت جدی در دستور کار است و همه دستگاه‌ها باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه