English

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

منطقه ویژه اقتصادی سرخس آماده برای افزایش اثرگذاری در اقتصاد ملی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: با توجه به موقعیت منطقه ویژه اقتصادی سرخسو امکان توسعه تعاملات منطقه‌ای از طریق آن، تمام ظرفیت‌ها را برای تقویت این منطقه ویژه اقتصادی و افزایش اثرگذاری آن در اقتصاد ملی به کار خواهیم گرفت.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس آماده برای افزایش اثرگذاری در اقتصاد ملی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی ، مالک رحمتی؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی تصریح کرد: با توجه به موقعیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس و امکان توسعه تعاملات منطقه‌ای از طریق آن، تمام ظرفیت‌ها را برای تقویت این منطقه ویژه اقتصادی و افزایش اثرگذاری آن در اقتصاد ملی به کار خواهیم گرفت.

رحمتی این سخنان را در بازدید از نمایشگاه بسته‌ها و توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد عنوان کرد و افزود: یکی از نقاط ضعف‌ حوزه اقتصاد کشور، همواره این بوده است که نمی‌توانستیم ظرفیت‌ها و استعدادهایمان را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی کنیم اما در حال حاضر با این ابتکار، فرصت خوبی به‌دست آمده تا در این خصوص به موفقیت‌هایی برسیم.

 

بستر ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذار و تعریف پروژه‌های مشارکتی بین مناطق

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: ابتکار برگزاری نمایشگاه در شهرهای مختلف که توسط دبیرخانه مناطق آزاد صورت گرفته، فرصتی را فراهم کرده تا ظرفیت‌های همه این مناطق در کنار هم قرار بگیرد.

وی متذکر شد: همین امر سبب شده علاوه بر معرفی متمرکز این توانمندی‌ها، مدیران مناطق نیز نه تنها به طور مستقیم با سرمایه‌گذاران در ارتباط باشند، بلکه بتوانند با یکدیگر نیز وارد مشارکت و همکاری شوند.

رحمتی ابراز داشت: حضور متمرکز مدیران مناطق موجب می‌شود، سرمایه‌گذار سریع‌تر به نتیجه برسد، مستقیماً با مدیران مناطق وارد مذاکره شده و قرارداد آن‌ها نیز با حضور روسای مناطق نهایی شود.

 

فراهم بودن امکانات و زیرساخت در سرخس

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: یکی از مناطق ویژه فعال کشور، منطقه ویژه اقتصادی سرخس است که هم تمامی امکانات از جمله آب، برق و گاز در آن تامین شده و هم زیرساخت‌های لازم مانند فرودگاه و راه‌آهن را برای توسعه تعاملات و تبادلات اقتصادی در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد.

 

جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

وی ادامه داد: وجود شرکای تجاری داخلی و خارجی برای کار اقتصادی و ترانزیت نیز یک مزیت دیگر است که در منطقه سرخس فراهم شده و در حال حاضر علاوه بر فعالان اقتصادی داخلی، همکاری‌هایی با سرمایه‌گذارانی از چین و روسیه نیز شکل گرفته است.

 

تفاهم‌نامه همکاری با منطقه آزاد چابهار

رحمتی اذعان کرد: در فرصت برگزاری این نمایشگاه، تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه ترانزیت و لجستیک بین منطقه ویژه اقتصادی سرخس و منطقه آزاد چابهار امضاء شد که این هم‌افزایی بین این مناطق، اتفاق مهمی است و دستاوردهای بسیاری خواهد داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: ما در آستان قدس رضوی تلاش می‌کنیم هر آنچه در توان آستان و منطقه ویژه اقتصادی سرخس است، به کار بگیریم تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها، سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای تقویت آن صورت بگیرد و این منطقه محوری در شمال شرق کشور، اثرگذاری بیشتری در اقتصاد ملی و تبادلات منطقه‌ای داشته باشد.

 

ضرورت تببین ظرفیت‌های مناطق ویژه و آزاد اقتصادی

رحمتی گفت: تلاش برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی یکی از مصادیق جهاد تبیین است و لازم است با مشارکت رسانه‌ها این ظرفیت‌ را به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی و عموم مردم معرفی کرد تا قادر باشند برای تأسیس کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک در این مناطق اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه