English

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

مشاهده پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان سبزوار

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: پایش‌های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست سبزوار برای چندمین بار حضور پلنگ ایرانی در منطقه شکارممنوع ریوند را به اثبات رسانده است.

مشاهده پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اطلاع داد: تصاویر دوربین تله‌ای این اداره از حضور و زیست گونه با ارزش پلنگ در منطقه شکارممنوع "ریوند" در شهرستان سبزوار حکایت دارد.

اله‌پو اضافه کرد: پایش‌های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست سبزوار و نصب دوربین‌های تله‌ای در نقاط حساس و کارشناسی شده با همکاری سازمان مردم نهاد زیست محیطی مرکز همیاری، تحقیقاتی و بازپروری حیات وحش حکیم سبزواری، برای چندمین بار حضور پلنگ ایرانی در منطقه شکارممنوع ریوند را به اثبات رسانده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: پلنگ یک گونه چتر و مهم در راس هرم غذایی یک اکوسیستم قرار دارد و وجود این گونه با ارزش در یک زیستگاه نشانه پویایی زیست بوم منطقه است و نشان از این دارد که هنوز اکوسیستم به علت دخالت‌های بیش از حد انسانی از بین نرفته است و جای امیدواری برای حفظ و احیای زیست بوم منطقه وجود دارد.

وی تاکید کرد: کنترل نسل علفخواران از ارزش‌های اکولوژیکی پلنگ برشمرده می شود و از جمله تهدیداتی که نسل این گونه بسیار ارزشمند را طی چند دهه اخیر در معرض خطر قرار داده است می‌توان به شکار غیرمجاز و تخریب زیستگاه‌های این گونه اشاره کرد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی همچنین متذکر شد: کم شدن جمعیت این گونه ارزشمند، موجب افزایش خسارات ناشی از ازدیاد جمعیت گونه‌های زیان آور به عرصه کشاورزی شده است.

اله‌پو در خاتمه با قدردانی از همکاری سازمان‌های مردم نهاد و مردم فهیم و دوستدار محیط زیست در خراسان رضوی در ثبت و حمایت از گونه‌های کمیاب و با ارزش استان خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست کرد تا نسبت به حفاظت از انفال و گونه‌های ارزشمند طبیعت حساس بوده و خدمتگزاران خود را در ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه