English

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

نقش بین‌المللی هرمزگان در اثرگذاری توسعه تجارت دریایی غیرقابل انکار است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نقش بین‌المللی این استان در حوزه حمل و نقل و اثرگذاری آن در توسعه تجارت دریایی را غیرقابل انکار دانست.

نقش بین‌المللی هرمزگان در اثرگذاری توسعه تجارت دریایی غیرقابل انکار است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای بندر شهید رجایی، هدف از حضور نمایندگان معین بنادر و هیات عامل در بندر شهید رجایی رصد و پایش تمامی طرح‌های به صورت میدانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در صورت وجود عقب افتادگی احتمالی در برخی طرح‌های مهم و زیربنایی، می‌توان با این بازدیدهای میدانی مشکلات سد راه را رصد و برطرف کرد تا فعالیت‌های دریایی و بندری استان هرمزگان در یک سطح استاندارد قابل قبولی ادامه داشته باشد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود 14 جزیره در استان هرمزگان افزود: نقش این 14 جزیره در اقتصاد و مباحث اجتماعی برای سازمان بنادر و دریانوردی حائز اهمیت است و به همین منظور برای احداث طرح‌های سازمان بنادر، مطالعاتی با هدف تعیین آینده اقتصادی این جزایر در کارگروه‌های مختلف تعریف و وظایف آنها مشخص می‌شود.  

صفایی ادامه داد: در جلسات اقتصادی دریایی که هر ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار می‌شود، این مباحث نیز مطرح و امیدواریم پس از تصویب طرح‌های با رویکرد آینده اقتصادی جزایر فعالیت‌های اجرایی آنها نیز از همین امسال آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه هرمزگان با برخورداری از 2 هزار و 200 کیلومتر نوار ساحلی و وجود 14 جزیره دارای چندین نقش از جمله محلی و منطقه‌ای است، نقش بین‌المللی این استان در حوزه حمل و نقل و اثرگذاری آن در توسعه تجارت دریایی را غیرقابل انکار دانست. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه استان هرمزگان به تنهایی 60 درصد تجارت دریایی، کشتیرانی و بنادر را برعهده دارد، گفت: برای اینکه بتوانیم در حوزه‌های ملی و محلی رونق اشتغال و در بعد بین‌المللی فعالیت‌هایی اثرگذاری داشته و پاسخگوی عملکرد خود باشیم، نیازمند یک برنامه‌ریزی منسجم هستیم.  

صفایی گفت: در تمام نقش‌های و اقدامات اجرایی تعریف شده این سازمان در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌ها به شکلی درحال انجام است که بتوانیم در حوزه‌های مربوط به تکالیف حاکمیتی نقش خود را به درستی ایفا کنیم. 

وی در بخش دیگری اظهار کرد: در حوزه احداث و تقویت بنادر کوچک رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی معیشت و اشتغال مردم مدنظر است، اما این هدف در مورد تعریف طرح‌های جدید و یا در دست اقدام باید با یک برنامه‌ریزی منسجم دنبال شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در این رابطه به احداث بندر چندمنظوره سیریک و اقدامات درحال انجام در بندر جاسک و همچنین مطالعات جانمایی و اقتصادی در بندر جدید لنگه اشاره کرد.  

وی در پایان خاظرنشان کرد: در بحث گردشگری و مسافرت‌های دریایی نیز برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و تعدادی از اسکله‌های مسافری ایمن برای رفت و آمد مسافران و گردشگران از بندرعباس به جزایر و بالعکس نصب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه