English

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد؛

نگاه دولت سیزدهم به هرمزگان نگاه فراملی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نگاه دولت به استان هرمزگان به عنوان مهم‌ترین استان ساحلی کشور یک نگاه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

نگاه دولت سیزدهم به هرمزگان نگاه فراملی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در حاشیه نشست با استاندار هرمزگان افزود: در بخش بین‌المللی توسعه بندر شهید رجایی و بندر مکران مدنظر بوده یا در بحث معیشت مردم به بنادر کوچک توجه شده و در همین راستا طرح‌های زیادی تعریف شده است.

وی در این رابطه بیان کرد: بیش از 15 هزار میلیارد تومان طرح برای بنادر کوچک در استان هرمزگان تعریف شده که با جدیت درحال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حوزه زیربناهای گردشگری استان هرمزگان نیز کارهای خوبی انجام شده به امضای توافقنامه همکاری برای توسعه زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان ششم مهرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد.

صفایی در این رابطه به اجرای سریع زیرساخت‌های بندری و دریایی و تسهیل‌گری در فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات و سازه‌های آبی با محوریت توسعه دریایی محدوده بخش غربی بندر شهید حقانی و بنادر هرمز و نخل ناخدا اشاره و خاطرنشان کرد: با انتخاب مناقصه بندر نخل ناخدا عملیایت اجرایی این بندرگاه از آبان‌ماه آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری به بازدید دو روزه خود از طرح‌های بندری و دریایی در بنادر شرق هرمزگان بیان کرد: مباحث و تصمیمات گرفته شده در این سفر دو روزه به استان هرمزگان در جلسات هیات عامل به دقت بررسی خواهد شد تا تصمیم‌ها و طرح‌های یاد شده مربوط به این استان در دولت سیزدهم در بخش حمل و نقل دریایی با سرعت بیش‌تری دنبال شود.

صفایی در خصوص مطالعات جامع جزایر این استان نیز گفت: تمامی مباحث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیربنایی در یان طرح جامع دیده شده و مباحث به روز شده آن به زودی برای استاندار و نمایندگان و مسئولان استان ارسال خواهد شد تا در بحث توسعه جزایر این استان نیز به یک اجماع و تصمیم ملی برسیم.

بیشتر بخوانید:

مشارکت سازمان بنادر و وزارت نفت در طرح‌های استراتژیک شرق هرمزگان

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی نیز تحولات خوبی انجام شده است، بین کرد: با رویکرد مثبتی که در دولت سیزدهم در زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه وجود دارد، هیات روسی به زودی وارد استان هرمزگان می‌شوند و در این سفر بر سرمایه‌گذاری ایران و روسیه در پهنه فعالیت‌هایی دریایی استان هرمزگان از نزدیک گفت و ‌گو می‌کنند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین "مهدی دوستی" استاندار هرمزگان و "علی اکبر صفایی" معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به امضا رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی