English

رییس اتحادیه آبمیوه و بستنی مشهد:

ضرر واحدهای صنفی در طرح ممنوعیت استفاده از پیاده‌روها

رییس اتحادیه آبمیوه و بستنی مشهد بیان کرد: با توجه به اعلام ممنوعیت استفاده پیاده‌روها توسط واحدهای صنفی در سال گذشته این صحبت مطرح شد که قرارداد اجاره پیاده‌روها تمدید نخواهد شد و امسال این موضوع عملی شد.

ضرر واحدهای صنفی در طرح ممنوعیت استفاده از پیاده‌روها

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید شریف‌زاده مشهدی؛ رییس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد اطلاع داد: واحدهای صنفی از عدم تمدید قرارداد استفاده از فضای پیاده‌روها متضرر می‌شوند.

شریف‌زاده مشهدی در ادامه ابراز داشت: با توجه به اعلام ممنوعیت استفاده پیاده‌روها توسط واحدهای صنفی در سال گذشته این صحبت مطرح شد که قرارداد اجاره پیاده‌روها تمدید نخواهد شد و امسال این موضوع عملی شد.

رییس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد متذکر شد: از نظر ما اگر این قراداد تمدید می‌شد بهتر بود؛ زیرا اعضای ما تمایل دارند تمدید انجام شود اما به دلیل اتمام زمان قرارداد، شهرداری تمدید نمی‌کند و استفاده از پیاده‌روها توسط واحدهای با ممنوعیت روبه‌رو شده است.

وی اظهار داشت: شهرداری برای اجاره دادن پیاده‌رو با اتحادیه طرف نیست و قرارداد اجاره پیاده‌رو با واحدها بسته می‌شود و اتحادیه در این موضوع نقشی ندارد و هر عضوی که پروانه کسب دارد به شهرداری تقاضا داده و عمدتا مجوز صادر می‌شود، البته در برخی مکان‌ها مانند چهارراه‌ها که شلوغ‌تر است مجوز به واحدها داده نمی‌شود.

شریف‌زاده مشهدی تصریح کرد: هزینه اجاره پیاده‌رو در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ چندین برابر شد، البته این قیمت به متراژ و مکان بستگی دارد و با وجود این افزایش قیمت باز هم اکثر اصناف اجاره خود را تمدید کردند، زیرا مایل به استفاده از پیاده‌رو بودند.

رییس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد تاکید کرد: به طور میانگین ۲۵۰ واحد صنفی مختلف شامل رستوران، اغذیه‌فروشی، آبمیوه و کافی‌شاپ‌ از پیاده‌روها استفاده می‌کنند و در صنف ما حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد صنفی اقدام به اجاره پیاده‌رو کرده‌اند. رتبه اول متعلق به صنف ما بوده و بعد از اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها قرار دارند.

شریف‌زاده مشهدی در خاتمه یادآور شد: شکی نیست که این واحدهای صنفی از عدم تمدید قرارداد استفاده از فضای پیاده‌روها متضرر می‌شوند اما شهرداری بیان کرده که قرارداد یک ساله بوده و این قرارداد اکنون به پایان رسیده و آن را تمدید نمی‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه