English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

استرس و اضطراب چگونه بر زندگی افراد تاثیر می گذارد؟

اضطراب اغلب به عنوان یک وضعیت تحریک شده از مغز رخ می دهد. این وضعیت به دلیل پاسخ مغز به تهدید با ترشح هورمون های استرس زا زامانند آدرنالین ایجاد می شود.

استرس و اضطراب چگونه بر زندگی افراد تاثیر می گذارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، اضطراب یک اختلال روانی فراگیر است که فرد را به سمت احساس ترس و تنش سوق می دهد. این بیماری همچنین باعث حملات پانیک و سایر علائم فیزیکی مانند درد قفسه سینه، ضربان قلب سریع و افکار تند و سریع می شود.

 در حالی که تخمین زده می‌شود که همه ما هر از گاهی شرایط مرتبط با اضطراب را تجربه می‌کنیم، حملات اضطرابی مداوم می‌توانند کیفیت زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهند. اضطراب اغلب به عنوان یک وضعیت تحریک شده از مغز شما رخ می دهد. این وضعیت به دلیل پاسخ مغز شما به تهدید با ترشح هورمون های استرس مانند آدرنالین ایجاد می شود.

این هورمون های استرس باعث ایجاد علائم فیزیکی اضطراب می شوند. در طول یک حمله اضطرابی، تنفس و ضربان قلب شما افزایش می یابد که همه با هدف تمرکز جریان خون در مغز شما انجام می شود. این به خودی خود اولین پاسخ بدن شما به حمله است فقط در صورتی که به یک موقعیت شدید تبدیل شود.

 

بیشتر بخوانید:

استرس در محیط کار را چگونه برطرف کنیم؟

اینفوگرافیک/چطور بر استرس امتحان غلبه کنیم؟

چگونه استرس دانش‌آموزمان را کم کنیم؟

 

درمان-استرس

اختلالات اضطرابی به روش های مختلف به ما حمله می کنند و دلیل درمان های مختلف اضطراب را توضیح می دهند. برخی از اشکال رایج اختلالات اضطرابی عبارتند از:

 

اختلال اضطراب فراگیر (GAD):

این اختلال اضطرابی شناخته شده است که باعث نگرانی بیش از حد و وحشت در مورد چیزهای مختلف می شود بدون اینکه دلیل منطقی پشت آن باشد. هنگامی که شما به اختلال اضطراب فراگیر مبتلا هستید، معمولاً در انتظار یک فاجعه هستید و در مورد بسیاری چیزها بیش از حد مضطرب هستید. در حالی که کنترل نگرانی‌های خود در صورت ابتلا به این شکل از اضطراب چالش برانگیز است، موارد خفیف تأثیر قابل‌توجهی بر فعالیت‌های زندگی روزمره شما ندارند.

 

اختلال وسواس فکری اجباری (OCD):

اختلال وسواس فکری-اجباری نوعی اضطراب است که در آن شما به طور مداوم تمایل به انجام کارهای خاص را به طور مکرر احساس خواهید کرد. این اختلال همچنین شما را به سمت تجربه افکار مزاحم سوق می دهد که اغلب به آنها وسواس گفته می شود. تظاهرات معمول OCD معمولاً از طریق اجبارهایی مانند میل به انجام کاری کاملاً عجیب است. وسواس هایی مانند تکانه های پرخاشگرانه و نیاز به کمال به همان اندازه با اختلال وسواس اجباری آشنا هستند.

 

اختلال اضطراب اجتماعی:

گاهی اوقات ممکن است ترس فلج کننده از شرایط اجتماعی و تنبیه شدن توسط افراد دیگر بر شما غلبه کند. در حالی که برخی ممکن است آن را مرحله ای از زندگی بدانند، چنین علائمی اغلب با اختلال اضطراب اجتماعی همراه است. با کمال تعجب، این نوع اضطراب در سن ده سالگی شروع می شود. در حال حاضر افراد زیادی در جهان ناآگاهانه از این اختلال اضطرابی رنج می برند. احساس شرم و فوبیای عمیقی که مشخصه SAD است، در بزرگسالان بالغ بالای پنجاه سال حتی بیشتر از همه شایع است و مردان بیشترین تأثیر را دارند. با وجود در دسترس بودن درمان‌های مختلف اضطراب، ADAA گزارش می‌دهد که کمتر از 5 درصد از قربانیان اختلال اضطراب اجتماعی با شروع اولیه این شرایط اضطرابی به دنبال درمان هستند.

استرس

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه