English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

۵۰ غرفه پسماند در سطح مناطق شهری قم فعالیت دارند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: حدوداً پنجاه غرفه پسماند در سطح مناطق هشت‌گانه داریم که در دو طرح فعالیت دارد.

50 غرفه پسماند در سطح مناطق شهری قم فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید عبدالله میر ابراهیمی در جلسه ساماندهی و انتظام بخشی به غرفه‌ها، کیوسک‌ها و دکه‌های سطح مناطق و بوستان‌های شهری قم اظهار داشت: حدوداً پنجاه غرفه پسماند در سطح مناطق هشت‌گانه داریم که در دو طرح فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه طول عمر غرفه‌ها به حدود هشت تا ده سال می‌رسد و غرفه‌های اولیه طرح قدیمی هستند، افزود: طرح جدید حدود سه ـ چهار سال پیش شروع کردیم و از طریق سازمان زیباسازی، تأییدیه آن اخذ شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ابراز کرد: از میان پنجاه غرفه، 15 مورد آن جدید است که اگر بتوانیم راه‌اندازی اپلیکیشن را داشته باشیم، شاید دیگر تقاضای غرفه‌ها کمتر شود، چراکه ما بر اساس نیازهای شهروندی استقرار غرفه‌ها را داریم.

وی با تأکید بر اینکه  کارکرد غرفه‌ها محله‌ای و 100 درصد خدماتی بوده و مدل اقتصادی آن تعریف‌نشده است، مطرح کرد: سعی کردیم تمام غرفه‌ها با تأییدیه شهرداری مناطق باشد که از نظر ترافیکی و نیز از نظر دسترسی شهروندان بررسی شود.

میر ابراهیمی تصریح کرد: در کنار آن تقاضایی که داریم بحث بهسازی پیرامون است، در واقع اگر پلی می‌خواهد که شهروند از روی کانالی یا انهاری عبور کند که دسترسی مناسب داشته باشد. سعی کردیم که تابلوهای شناسایی بالاسری برای این‌ها تعریف کنیم که تاکنون چند مورد اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به نوع ساخت نمی‌توان سازه سنگینی روی آن نصب کرد که با شدت باد سبب حادثه می‌شود که باید سعی شود که از نظر ایمنی و سیستم ارت را مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه غرفه‌های قدیمی را باید یک‌بار رنگ‌آمیزی کنیم تا شکل و شمایل آن محبوب‌تر شود، چون در طول زمان رنگ‌ها حذف‌شده است، گفت: هرچند رنگ روی غرفه‌های جدید سوار نمی‌شود، چون ساندویچ‌پنل بوده و سیستم گرمایش و سرمایش آن با توجه به شرایط جوی قم متغیر است.

میر ابراهیمی عنوان کرد:. در این غرفه‌ها خانم‌ها در ساعاتی از صبح و عصر مستقر بوده و با پسماند درگیرند که باید مرتب مسائل بهداشتی رعایت کنند، در این راستا ترجیحاً همکاران در شهرداری مناطق کمک کنند که شیرآبی نزدیک آن‌ها باشد که بتوانند شستشو انجام بدهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه