English

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

سیره ائمه معصوم بهترین الگوی فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از معنویت و اخلاق به عنوان سرمایه‌های جاودان یاد کرد و گفت: بزرگترین فعالیت های فرهنگی متعلق به حضرات معصومین (علیهم‌السلام) است.

سیره ائمه معصوم بهترین الگوی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در مراسم بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق (ع) که به همت هیات دانشجویی محبان اهل بیت (ع) دانشگاه رازی برگزار شد، افزود: کار حضرات معصومین (ع) بویژه امام باقر و امام صادق (علیهم‌السلام) تربیت شاگردان بود و این مصداق کار و فعالیت فرهنگی در عرصه جامعه است.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) برای بسط و گسترش معنویت و اخلاق به هدایت و بصیرت دادن و تفهیم ژرفای دین مبین اسلام پرداختند تا عظمت اسلام برای مردم همه زمان‌ها آشکار شود.

امام جمعه کرمانشاه با استناد به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: بصیرت و موقعیت شناسی و صبر در امور، قدرت تحلیل را افزایش داده و این برای حضرت حایز اهمیت بوده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون معنویت و اخلاق خاطرنشان کرد: اسلام در کنار معنویت و اخلاق نسبت به علم و تفکر بسیار اهمیت قایل است و اساس این دین مبین عالم پرور است.

وی با اشاره به ۱۱ هزار کلمه قصار از حضرت علی (ع) تصریح کرد: وقتی این حجم از معنویت و علم فقط توسط امام علی (ع) وجود دارد دلالت بر این می‌کند که حضرات معصومین (علیهم‌السلام) نسبت به کار فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته اند و همواره کار فرهنگی در راس امور قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

شهادت امام جعفر صادق (ع) هیئت کجا بریم؟

امام جعفر صادق (ع)، بنیانگذار نهضتی دانش‌محور و روش‌های فکری نوین/ نهادینه شدن فرهنگ شیعی در عصر امام صادق(ع)

 

آیت الله علما با اشاره به تربیت شدگان مکتب حیات بخش اسلام تاکید کرد: اسلام امثال حاج قاسم ها را تربیت می کند، زیرا این شهید والامقام اسلام را خوب شناخته بود و با همین قدرت اسلام بود که توانست داعش را در منطقه نابود کند و در کاخ کرملین برای اولین بار نماز اقامه نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه