English

مطالبه مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان از معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد/ اختصاص زمین تعاونی مسکن برای خبرنگاران

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان گفت:استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور هنوز چاپخانه ای برای استفاده مطبوعات استان ندارد.

مطالبه مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان از معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد/ اختصاص زمین تعاونی مسکن برای خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی اکسیر مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان در آیین پایانی هشتمین جشنواره مطبوعات خلیج فارس اظهار داشت: رسانه زبان مردم و انتقال دهنده مشکلات به حاکمیت است.

وی در ادامه افزود: اعتماد سازی، انعکاس واقعیت ها، نقد سازنده از جمله نقش هایی است که رسانه ها ایفاگر آن هستند و اگر این حوزه به سمت رکود، انفعال و حاشیه حرکت کرد، انتظار پیشرفت بیهوده است.

اکسیر با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران دولتی با قانون مطبوعات آشنایی ندارند گفت: متاسفانه متولیان دولتی خواسته یا ناخواسته تا کنون نتوانسته اند موانع پیش رو را در جهت ارتقاء توانمندی رسانه ها در استان بردارند این درحالیست که بر اساس قوانین و مقررات مکلفند زمینه را برای نقش آفرینی مطلوب رسانه ها فراهم نمایند. 

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از گرانی و کمبود کاغذ برای چاپ نشریات در این استان، تأکید کرد: این همه کاغذ از بندرعباس وارد کشور شد اما مطبوعات هرمزگان هیچ سهمی در این میان نداشتند.

به گفته اکسیر، برخی از نشریات و رسانه‌ها حتی دفتر مستقل برای کار خود ندارند و در این زمینه نیازمند حمایت دولت برای استقرار شایسته رسانه‌ها در محل مناسبی هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به ضرورت تربیت خبرنگاران تخصصی در استان برای مطالبه‌گری حرفه‌ای اشاره و با یادآوری مشکل مسکن و چاپخانه، خواستار اختصاص زمین مناسبی برای تعاونی مسکن خبرنگاران شد.

وی گفت شکاف بین رسانه ها و دولت ناشی از عدم اعتقادبرخی مسئولان به نقش موثر رسانه در توسعه پایدار جامعه است.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با بیان این که متاسفانه در سال گذشته مجوز برخی از نشریات هرمزگان باطل شد و امکان اعمال ماده ۱۶ در سالجاری برای رسانه های غیرفعال وجود داردخواستار توجه بیشتر مسئولان به مطبوعات محلی شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه