English

اختصاص رتبه دوم در تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی کشور به سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از تامین اعتبار برای اجرای طرح هادی در 200 روستای استان خبر داد و گفت: رتبه دوم در تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

اختصاص رتبه دوم در تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی کشور به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان از زاهدان، مصطفی  بیک مداح در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت  سالروز تاسیس بنیاد مسکن  در 21 فروردین سال 1358 به فرمان رهبر کبیر انقلاب بیان داشت: بنیاد مسکن در سطح ملی با افتتاح حساب 100  به جهت تامین مسکن برای محرومین و به موازات آن در استان سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است ؛ واحدهای مسکونی زیادی در  سیستان و بلوچستان ناشی از سیل در سالهای 69 تا 70 در حوزه سیستان و طوفان گونو  در جنوب استان در سال های 86 و 87  بازسازی شده و  ما تا به امروز126 هزار واحد مسکونی روستایی را احداث کرده ایم.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، بنیاد مسکن را  متولی خدمات رسانی در روستاها دانست و یادآور شد: بنیاد در قدم اول با تهیه طرح های هادی روستایی که همانا نقش راه ما است؛ هر روستا یک نقشه طرح هادی دارد که بنیاد  مسکن در ابتدا کار نقشه برداری روستا را انجام می دهد و بعد مشاورین بنیاد با دهیاران  و اهالی روستا به یک جمع بندی می رسند تا کاربری های مورد نیاز روستا تعریف شود؛ طرح هادی در روستا در جلسه کارشناسی مطرح می شود و جهت تصویب به استان ارسال می شود.

بنیاد

بیک مداح تصریح کرد: برای اینکه یک طرح هادی در یک روستایی مصوب شود یک روندی دارد که در ابتدا در کارگروه استان تا تمامی دستگاه های اجرایی گردهم می آیند و نظرشان را برای روستا اعلام می کنند.

وی افزود: طرح هادی روستایی نقشه راه ما است وقتی طرح هادی تصویب  می شود در اختیار دهیاری  قرار می گیرد و دهیار محترم ما براساس  نقشه روستا پروانه ساختمانی تهیه می کند و براساس پروانه ساختمان استعلامات آب و برق پاسخ داده می شود و  براساس همین طرح هادی روستا شکل می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بدون طرح هادی خدمات رسانی به روستاها سخت خواهد بود، یادآور شد: صدور اسناد مالکیت روستایی براساس طرح و نقشه روستا انجام می شود.

بیک مداح به گستردگی روستاها در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت:  سالیانه اعتبار برای تهیه طرح های هادی اختصاص می  یابد.

وی با بیان اینکه روستاهای بالای 20 هزار خانوار در اولویت های طرح های  هادی بنیاد مسکن هستند، افزود: 3 هزار و 442 روستای بالای 20 خانوار در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان وبلوچستان با اعلام اینکه شاخص سیستان و بلوچستان در اجرای طرح هادی  94 درصد است و این در حالی است که شاخص کشوری 98 درصد است، گفت:   تعداد اندکی از روستاهای بالای 20 خانوار در سال جاری  برنامه تهیه طرح داریم و در سال آینده صد درصد روستاهای سیستان و بلوچستان صاحب طرح هادی می شوند.

وی با اشاره به اینکه هر 10 سال یک بار طرح هادی در روستاها بازنگری می شود، افزود: در سال گذشته  در اجرای تهیه و بازنگری عملکرد ما بی سابقه بود و توانسیم کار تهیه و بازنگری   423 روستا را انجام دهیم و رتبه دوم کشوری به سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب   اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه نشست به اجرای طرح  هادی روستاها اشاره کرد و بیان داشت: کار عمرانی به میزان اعتبارات تخصیص یافته به هر روستاها بستگی دارد؛ اعتباری که ما مصوب می کنیم با آن چیزی که تخصیص پیدا می کند و به ما ابلاغ می شود ناچیز است و این مسله ما را در اجرای طرح هادی با مشکل روبه رو کرده و ما مجبور هستیم در چند فاز روستا را تامین اعتبار کنیم تا بتوانیم اجرای طرح هادی روستا را انجام دهیم.

بیک مداح گفت: همکاران ما در سراسر استان در اجرای طرح هادی روستاها همت گماردند؛ اگر ما در سالهای گذشته در هر شهرستان اجرای طرح هادی در یکی یا دو یا سه روستا  داشتیم اما در سال گذشته طرح هادی در هر شهرستان در 8  تا 10 روستا انجام شد. 

وی افزود: اگر ما در سنوات گذشته در سطح استان 30 یا 40 روستا اجرای طرح هادی روستا داشته ایم اما در سال گذشته 200 روستا برای اجرای طرح های هادی برنامه ریزی و تامین اعتبار شد و کار آن  در حال انجام است از این مقدار 60 روستا در سالروز  تاسیس بنیاد مسکن به بهره برداری می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه