English

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

در پی بارش های اخیر ۴۰ درصد بندهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان داشت: 40 درصد بندهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در پی بارش‌های اخیر آبگیری شدند.

در پی بارش های اخیر 40 درصد بندهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، رضا عظیمی افزود: در پی بارش‌های سال آبی جاری و با توجه به آب شدن برف‌ها، پنج میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها کنترل و پشت بندهای و سدهای آبخیزداری استان مرکزی ذخیره سازی شدند.

وی ادامه داد: بیشتر بندهای سنگ و ملات پارک آبخیز گروه اراک پر شده و آب در رودخانه‌های این منطقه در جریان است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: آب شدن برف‌ها و ذخیره روان‌آب‌ها پشت بندهای منابع طبیعی نقش مهمی در افزایش سطح سفره‌های زیر زمینی و پر آب شدن چاه‌های کشاورزی و قنوات به همراه دارد.

عظیمی افزود: با توجه به پیش‌بینی های سازمان هواشناسی و آغاز بارندگی‌ها در پایان هفته جاری و سیلابی شدن رودخانه‌ها نیاز است مردم از حضور در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی از آغاز عملیات اجرایی پنج طرح آبخیزداری در استان مرکزی خبرداد و گفت: این طرح‌ها با 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان‌های محلات، اراک، خنداب، تفرش و زرندیه در حال انجام است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: 60 میلیارد ریال به اجرای این طرح‌ها اختصاص یافته و با بهره‌برداری از این طرح‌ها یک و نیم میلیون متر مکعب به حجم ذخیره روان‌آب‌های سطحی استان افزوده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه