English

سرپرست اداره کل منابع طبیعی آبخیزداری فارس خبر داد؛

ایجاد قرار گاه کنترل مخاطرات طبیعی در شهرستان ها

سرپرست اداره کل منابع طبیعی آبخیزداری فارس خواستار ایجاد قرار گاه کنترل مخاطرات طبیعی در شهرستان ها شد.

ایجاد قرار گاه کنترل مخاطرات طبیعی در شهرستان ها

به گزارش خبرگزاری موج فارس، در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی جهت رفع مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوار با حضور نماینده مردم شهرستان های سروستان‌،خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، فرماندار ،معاون حفاظت، آبخیزداری، جانشین معاون فنی و رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان کوار در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان کوار برگزار شد.

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستانهای سروستان‌،خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی دراین نشست بر مقابله با متعرضان و متصرفان به انفال و اراضی ملی باهمکاری تمامی دستگاهها و مسئولان تاکید کرد و گفت: انتقال مالکیت منابع طبیعی به اشخاص حقیقی و حقوقی و تبدیل ثروت‌های عمومی به خصوصی تحت هیچ شرایطی و به بهانه مصلحت شهرستان صحیح نیست و در این راستا مقابله با متعرضان به عرصه‌های ملی به شدت در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه شهدای عرصه های منابع طبیعی را از جمله شهدای واقعی نظام برشمرد و افزود: شهدای این عرصه سرمشق ما برای اجرای شایسته مسئولیتمان در صیانت از انفال الهی و حفاظت از این عرصه هاهستند.

نماینده مردم شهرستانهای سروستان‌،خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه بابیان اینکه یکی از نیازهای مهم شهرستان اجرای فعالیت های آبخیزداری است خاطرنشان کرد: عملیات آبخیزداری علاوه بر تامین نیازهای اجتماعی و اقتصادی مردم نقش مهمی در کنترل سیلابهای مخرب دارند.

منصور رضایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای فعالیتهای آبخیزداری راهکار موثری در عبور از بحران کم آبی است بر ایجاد قرارگاه کنترل مخاطرات طبیعی با محوریت نمایندگان مردم و فرماندار در شهرستانها جهت اجرای فعالیتهای آبخیزداری تاکید کرد و گفت: متاسفانه اضافه‌ برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی دو برابر تزریق آن است که این امر موجب فرونشست دشت‌ها، افت کیفیت آبهای کشاورزی و کاهش میزان تولید را فراهم می‌سازد که امیدواریم در شرایط خشکسالی با برنامه‌ریزی و مصرف درست وبرداشت حداقل از سفره‌های آب‌زیرزمینی بتوانیم در جهت ایجاد اشتغال پایدار و رفع مشکلات کم آبی گام برداریم.

سعید خانی فرماندار شهرستان کوار در این نشست با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه آبخیزداری شهرستان انجام شده است خواستار اجرای بیشتر طرحهای آبخیزداری در این شهرستان شد.

حسن مقیم معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس نیز در این جلسه کمبود منابع و اعتبارات را مهمترین مانع فعالیتهای آبخیزداری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه فعالیتهای آبخیزداری جهش بسیار خوبی در شهرستانها داشته اما هنوز در برخی شهرستانها از جمله کوار نیازمند اجرای بیشتر این پروژه ها هستیم.

وی در ادامه از شروع مطالعه دو طرح آبخیزداری در منطقه دشت شاهرضا  شهرستان کوار در امسال خبر داد و گفت: با جذب اعتبارات لازم آماده اجرای این  پروژه در این شهرستان هستیم.

گفتنی است: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال جهت مطالعه و اجرای پروژه های آبخیزداری مبلغی در حدود ۱۰۰۰میلیارد ریال پیش بینی شده  که در صورت تخصیص اعتبار بصورت ویژه و در مناطق اولویت دار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه