English

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

تابستان سخت بحران آب در کرمانشاه/تمامی دستگاه ها برای مدیریت آب پای کار بیایند

مهرداد سالاری در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت منابع آبی ضمن هشدار بحران آب در سال جاری برای کرمانشاه، گفت: تمامی دستگاه ها برای مدیریت آب و حداقل رساندن خسارات کم آبی برای مردم باید پای کار بیایند.

تابستان سخت بحران آب در کرمانشاه/تمامی دستگاه ها برای مدیریت آب پای کار بیایند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از کاهش ۳۳ درصدی میزان بارندگی‌ها در سال آبی امسال نسبت به سال گذشته و بلندمدت و بروز شرایط بحران کم آبی در کرمانشاه خبر داد و ابراز داشت: با توجه به شیوع کرونا و بالا رفتن میزان مصرف خانگی آب و همچنین وضیعت معیشتی سهام مردم، باید نهایت تلاش خود را برای کاهش اثرات ناشی از کم آبی در استان بکار گیریم و همگی دستگاه ها موظف به ارائه برنامه های خود برای عبور از این بحران در تابستان سال جاری هستند.

.یرتاکید کرد: علاوه بر کاهش میزان ۳۳ درصدی بارندگی ها با کاهش ۲۸ درصدی منابع زیرزمینی و ۷۲ درصدی کاهش آب چشمه ها هم مواجه هستیم لذا دستگاه های ذیربط نباید به هیچ عنوان اجازه مصرف از چاه های غیر مجاز را بدهند لذا اگر مدیری در این راستا اهتمام لازم را نداشته باشد حتماً با آن برخوردی شدیدی خواهد داشت.

سالاری تصریح کرد: سازمان محیط زیست موظف است که برنامه ها و طرح های تدوین شده خود را در خصوص محافظت از گونه های جانوری با توجه به شرایط بحران کم آبی ارائه کند و همچنین دیگر دستگاه ها مانند جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نیز باید نسبت به ارائه گزارش برنامه های خود در این بخش ها برای به حداقل رساندن شرایط بحران کم آبی و ادامه حرکت مسیر زیرمجموعه های خود اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از شرکت آب و فاضلاب استان خواست که بررسی نماید در تابستان امسال در چه روستاهایی با مشکل کم آبی بیشتری مواجه هستند و سازمان برنامه و بودجه استان موظف است که اعتبارات لازم را برای برطرف ساختن مشکل کم آبی در این روستاها اختصاص دهد.

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی از ظرفیت منابع آبی استان به منظور استفاده بهتر و صرفه جویی در آب توسط همشهریان با توجه به شیوع کرونا و گرایش بیشتر مردم در این شرایط به مصرف آب شد.

او تاکید کرد: در شرایط بحران تمام امکانات دستگاه های اجرایی در اختیار نماینده دولت قرار می گیرد لذا هر مدیری در این زمینه کوتاهی داشته باشد حتماً وی را به تخلفات اداری استان معرفی خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به شرایط بحران کم آبی در برنامه ای مدون لزوم مصرف بهینه آب در شهرستان ها به فرمانداران ابلاغ خواهد شد و همه باید با هماهنگی و همکاری بیشتر در راستای کاهش اثرات این بحران حرکت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه