English

نگرانی از فرسایش فزاینده خاک البرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: در حال حاضر فرسایش خاک در هر هکتار از البرز حدود ۱۴ تن است.

نگرانی از فرسایش فزاینده خاک البرز

به گزارش خبرگزاری موج البرز، حامد فرضی با اشاره به فرسایش بالای خاک در البرز اظهار کرد: در حال حاضر فرسایش خاک در هر هکتار از البرز حدود ۱۴ تن است.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق استان مثل آسارا که بافت خاک صخره‌ای و حساس به فرسایش است، شاهد آن هستیم که کوچکترین بارندگی به سیل تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر اقدامات مناسبی در حوزه آبخیزداری صورت گرفته، توضیح داد: از سال ۹۷ تا ۹۹ بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافت و اگر این اتفاقات نمی‌افتاد سیل مرداد امسال خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشت.

وی توضیح داد: سال ۹۴ در عرض چند دقیقه ۱۲ میلیمتر باران بارید که نتیجه اش، وقوع سیل سیجان با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت بود ولی امسال این بارندگی حدود سه برابر بود و خوشبختانه خساراتی نداشت.

این مسئول اضافه کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری جزو ضروری ترین اقدامات منابع طبیعی است و هزینه کرد در این حوزه ه معنی حفظ جان و مال مردم است.

فرضی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به رصد دقیق جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه‌های طبیعی استان اظهار کرد: با سنددار شدن اراضی دولتی در راستای اجرای طرح کاداستر، نظارت برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی راحت تر صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: بیشتر رصدها در محور کرج – چالوس، چندار و طالقان آن هم در فصل خزان درختان که فرایند رصد آسان تر است صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دستگاه قضا همکاری ویژه ای در این خصوص دارد و با کوچکترین تخلفی برخورد مقتضی صورت می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه