English

پرویز گرشاسبی:

سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری وظیفه تامین آب را ندارد

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگلها بیان کرد: شبیه‌سازی در مطالعات مهار سیل اهمیت بسیار بالایی دارد و مهم باید در دستور کار ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانهای کشور گنجانده و نسبت به آن اقدام شود.

سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری وظیفه تامین آب را ندارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، پرویز گرشاسبی معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در سخنانی گفت: تولید ۱۷ میلیارد مترمکعب روان آب در ایران بارشهای امسال تاکنون ۱۷ میلیارد مترمکعب روان آب در سطح کشور ایران تولید کرده است.

گرشاسبی این سخنان را در همایش سراسری معاونان آبخیزداری ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانهای کشور در مشهد عنوان کرد و ادامه داد: پس از همه موارد بارندگی که منجر به روان آب، طغیان و رسوب می‌شود حتما باید اقدامات لازم با مسوولیت بالا برای پاکسازی در مناطق انجام شود.

معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری همچنین افزود: ۴۰ میلیون هکتار حوزه آبخیز شهری در سطح ایران وجود دارد و تاکنون اقدامات آبخیزداری در سطح چهار میلیون هکتار از این حوزه صورت گرفته و برای بقیه این مساحت از حوزه آبخیز شهری نیز باید با اثرگذاری و قوت بالا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: شبیه‌سازی در مطالعات مهار سیل اهمیت بسیار بالایی دارد و  مهم باید در دستور کار ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانهای کشور گنجانده و نسبت به آن اقدام شود.

معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری وظیفه تامین آب را ندارد و وظیفه کارکنان این سازمان در استانهای جنوبی کشور که اخیرا با وقوع سیل مواجه بوده‌ اند تخلیه آب از سازه‌ های آبخیزداری است تا آمادگی لازم برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی بعدی وجود داشته باشد.

وی متذکر شد: وضعیت سازه‌های تحت مسوولیت این سازمان در سطح کشور باید در مواجهه با سیلابهای احتمالی بعدی حتی در استانهای خشک بطور ضروری مدیریت، کنترل و آماده برای کارایی موثر شوند تا هیچگونه خساراتی در این حوزه ایجاد نشود.

گرشاسبی در خاتمه تاکید کرد و گفت: ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استانهای کشور اجازه دارند برای مدیریت سازه‌های آبخیزداری، از بیرون سازمان نیز مشاور و امکانات لازم را به کمک بگیرند تا به محض تخصیص اعتبارات دولتی، پرداخت در این بخش صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه