English

شهردار سنندج:

۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه مطالعاتی عمران شهری در سنندج تعریف شد

شهردار سنندج گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه مطالعاتی آماده در این شهرداری وجود دارد که در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری چند پروژه آن کلنگ‌زنی و وارد فاز اجرایی خواهد شد.

۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه مطالعاتی عمران شهری در سنندج تعریف شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، سید انور رشیدی روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهر سنندج اظهار کرد: رفع مشکل ترافیک به عنوان مطالبه جدی شهروندان از اولویت‌های مهم در تعریف پروژه‌های عمرانی شهرداری است، در همین راستا در تمام سطح شهر پروژه‌هایی برای رفع گره‌های ترافیکی تعریف شده که اجرای حتی بخشی از این پروژه‌ها می‌تواند ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات ترافیکی را رفع کند.

وی همچنین به مساله ساماندهی دستفروشان در بافت مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی دستفروشان پیاده راه فردوسی، خیابان طالقانی و خیابان امام مدیر بازارباید انتخاب و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

شهردار سنندج اضافه کرد: غیر از سه پروژه بزرگ عمرانی در سنندج، طرح مطالعاتی تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن، غفور، تکمیل بلوار اسلام آباد و ۳۶ متری معتمدوزیری نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده درسال آینده انقلابی در حوزه عمرانی در شهر سنندج اتفاق خواهد افتاد، افزود: سال آینده بخش قابل توجهی از معابر اصلی و محلات در کیفیت مناسب آسفالت می‌شود.

رشیدی یادآور شد: موضوع ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و همچنین سامان بخشیدن به دست‌فروشان در بافت مرکزی شهر به عنوان اولویت‌های مهم باید در دستور کار سازمان‌ها و مناطق متولی قرار گیرد.

سنندج مهیای استقبال از گردشگران نوروزی می‌شود

وی گفت: سنندج با دارابودن بافت تاریخی و وجود بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی فراوان، یکی از شهرهای هدف گردشگری است که باید زمینه لازم برای استقبال از ورود گردشگران نوروزی به این شهر را فراهم کنیم.

شهردار سنندج از این شهر به عنوان مهد هنر و فرهنگ نام برد و افزود: سنندج به واسطه داشتن بافت تاریخی و وجود بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی فراوان، همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

وی یادآور شد: سنندج با برخورداری از بیشترین بنا و عمارت تاریخی، جزو یکی از شهرهای دارای بیشترین تراکم و تعداد اثر تاریخی کشور است و این ظرفیت‌ها زمینه را برای انتخاب این شهر به عنوان یکی از شهرهای گردشگرپذیر مطرح کرده است.

رشیدی با تاکید بر ضرورت آماده‌سازی کامل شهر برای پذیرایی از مهمانان نوروزی افزود: گل‌کاری، نصب المان، نورپردازی در حجم بالا، نصب و بازسازی تابلوها و خط‌کشی معابر در نقاط مختلف سطح شهر باید در دستور کار سازمان سیما و منظر قرار گیرد.

سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه