English

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان:

مربیان با دانش روز باید سکان آموزش کشتی کردستان را در دست بگیرند

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت: باید در زمینه آموزش مربیان با جدیت عمل کرده و هر مربی که توانایی انجام فعالیت را ندارد، کنار گذاشته شود.

مربیان با دانش روز باید سکان آموزش کشتی کردستان را در دست بگیرند

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، حامد جولائی روز شنبه در مجمع انتخابات هیئت کشتی کردستان در سنندج به نقش مهم مربی در پیشرفت ورزشکار و ساختن قهرمان اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل مهم پیشرفت هر رشته ورزشی به روز بودن مربیان آن رشته از لحاظ علمی در استان‌ها است.

وی ادامه داد: وقتی که یک رشته ورزشی در استان موفق عمل نمی‌کند همگی دستگاه ورزش و جوانان را مقصر می‌دانند در حالی که پیشرفت و عدم پیشرفت آن رشته به عملکرد هیئت و به ویژه مربیان آن برمی گردد.

جولائی تأکید کرد: هیچ رئیس هیئتی به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و برای پیشبرد و توسعه ورزش در هر رشته‌ای باید مجموعه هیئت دست به دست هم داده و با برگزاری دوره‌های آموزشی درست و به روز نگه داشتن دانش مربیان در کنار استفاده از تجربه پیشکسوتان در تربیت قهرمانان رده‌های پایه فعالیت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: در حال حاضر در استان کردستان، شهرهای کوچکی هستند که به واسطه عملکرد خوب چند مربی خوب و با زحمت شبانه روزی آنها حتی توانسته اند از مرکز استان نیز پیشی بگیرند و در اکثر مسابقات قهرمانی استان شهرهای بزرگ‌تر را شکست داده اند.

وی یادآور شد: در این چند سال اخیر از لحاظ زیرساخت رشته کشتی در استان پیشرفت خوبی داشته ایم و چندین سالن تجهیز شده اند و زمینه برای فعالیت و درخشش جامعه ورزشکاران هیأت کشتی کردستان مهیا است اما باید مربیان و مدیران این رشته همت کنند و قهرمانان شایسته تربیت کنند.

جولائی به وجود استعدادهای فراوان رشته کشتی در میان جوانان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در زمینه استعداد جوانان شایسته ای در این استان وجود دارند که می‌توانند آینده این رشته و جایگاه کشتی استان در کشور را ارتقا ببخشند اما این مهم نیازمند داشتن علم روز و حضور مربیان با دانش است تا بتوانند این استعدادها را به منصه ظهور برسانند.

مسئول ورزش استان از رئیس منتخب هیئت کشتی کردستان خواست تا در زمینه آموزش مربیان با جدیت عمل کرده و تعارف را با مربیان حاضر کنار بگذارد و هر مربی که توانایی انجام فعالیت و داشتن علم روز کشتی دنیا را ندارد کنار گذاشته شود.

جولائی تاکید کرد: استان کردستان با این همه استعداد در رشته کشتی فقط چند تک ستاره دارد که این قابل قبول نیست و از امروز هیئت جدید باید یک برنامه منسجم را آغاز کند و با گفتگو با مخالفان و معترضان زمینه پیشرفت همه جانبه این رشته در کردستان را فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه