English

به میزبانی بندرعباس برگزار شد ؛

مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم

مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی ، شرکت‌های... در بندرعباس برگزار شد.

مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی کشور در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآنی ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد اظهار داشت: این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل متمایز شده و آن هم گسترده تر شدن مسابقه به سمت شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه باید به عمق قرآن نفوذ کنیم تا به فهم و تدبر آیات آن دست یابیم، افزود: چون کتاب آسمانی قرآن کریم تنها معجزه خداوند است که در بین انسان‌ها باقی مانده است.

مدیرکل فرهنگی سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: کتاب قرآن، آخرین گنجینه وحی الهی است که نازل شده و تا الی الابد باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

تقیانی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مقدمه رسیدن به فهم قرآن کریم است، تاکید کرد: لذا نباید به برگزاری مسابقات اکتفا کنیم بلکه قرآن کریم باید در زندگی همگان جاری و ساری باشد و همه ما باید با قرآن کریم مأنوس شویم و به روخوانی قرآن اکتفا نکنیم.

وی همچنین یادآور شد: لحن‌های آهنگین در هنگام قرائت قرآن کریم باید در خدمت مضمون باشد و این هنر تلاوت قرآن کریم است. باید به گونه ای تلاوت شود که به قلب مخاطب نفوذ کند.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی کشور بر برقراری و حفظ ارتباط مستمر با قرآن تاکید کرد و گفت: ارتباط با این کتاب آسمانی ، مختص ماه رمضان یا مسابقات نباشد، باید انس با قرآن داشته باشیم و روزانه آیاتی از کتاب وحی را تلاوت کنیم.

تقیانی بیان داشت: سال‌هاست که مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن تاکید دارند لذا با توجه به منویات معظم له، باید حفظ قرآن مورد توجه جدی قرار گیرد، البته فضا برای تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در سطح کشور فراهم شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

عباس اکبری مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان نیز در این آیین اظهار کرد: برای نخستین بار است که مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برکات و آثار برگزاری مسابقات قرآنی افزود: برگزاری این گونه مسابقات، فرصت بسیار خوبی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است. 

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان تصریح کرد: این دوره از مسابقات ، نقطه تمایز دیگری دارد و آن اینکه برای اولین بار خانواده‌های کارکنان نیز حضور دارند و در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

اکبری با بیان اینکه در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، ۳۰۰ نفر در قالب دو گروه آقایان و بانوان شرکت کرده‌اند، افزود: برادران در سالن اجتماعات حوزه علمیه و خواهران نیز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بندرعباس به رقابت خواهند پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه