English

شهردار بندرعباس:

فقط دود صنایع برای بندرعباس نباشد

شهردار بندرعباس در حضور وزیر کشور گفت: از مسئولان درخواست می‌کنم که تدوین برنامه برای کاهش آلایندگی صنایع، انجام مسئولیت‌های اجتماعی و انتقال پرونده مالیاتی صنایع به استان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

فقط دود صنایع برای بندرعباس نباشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طی مراسمی با حضور «احمدی وحیدی» وزیر کشور، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، «مهدی نوبانی» شهردار بندرعباس، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر بندرعباس، پروژه بزرگ منظرگاه شهر بندرعباس و بوستان ساحلی این شهر افتتاح شد.

شهردار بندرعباس در ابتدای این برنامه اظهار داشت: در دهه فجر ۲۴ پروژه به ارزش ۳۳۰ میلیارد تومان و به مساحت ۶ هکتار را در بندرعباس افتتاح کردیم که یکی از مهم ترین آن ها افتتاح اولین پل معلق در جنوب کشور و راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی بود.

وی با بیان اینکه در غرب بندرعباس صنایع مهم کشور وجود دارد اما تنها مشکلات زیست محیطی آن‌ها‌ گریبان‌گیر مردم شده است، ابراز داشت: از مسئولان درخواست می‌کنم که تدوین برنامه برای کاهش آلایندگی صنایع، انجام مسئولیت‌های اجتماعی و انتقال پرونده مالیاتی صنایع به استان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه در شهرستان بندرعباس ۴۳ درصد بافت فرسوده وجود دارد، رسیدگی به این مناطق نیازمند عزم ملی است.

سپس احمد وحیدی وزیر کشور نیز در تریبون قرار گرفت و اظهار داشت: بندرعباس یک شهر استراتژیک و راهبردی است و از لحاظ دریایی نه یک شهر مهم، بلکه مهم‌ترین شهر دریایی کشور است.

وی اضافه کرد: ویژگی‌های متعدد شهری و موقعیت بندرعباس باعث ایجاد درآمد اقتصادی خوب برای کشور و بروز آثار خوب فرهنگی و اجتماعی و صمیمت و محبت مردم جنوب باعث رونق گردشگری تبدیل بندرعباس به یک شهر گردشگرپذیر شده است.

وزیر کشور ادامه داد: بندرعباس به‌عنوان شهر الگوی دریایی با دورنمای بسیار روشن و هوشمندانه و وجود توانمندی‌های عظیم شناخته می‌شود و اضافه بر این در دل گردشگری ظرفیت بزرگ صنایع‌دستی یک امر مهم است که می‌تواند هم خانواده محور باشد هم اشتغال گسترده ایجاد کند و هم اصالت بومی منطقه را نشان دهد.

وی ضمن تاکید بر این که بندرعباس برای توسعه فرهنگ دریایی یک جغرافیای مهم است، گفت: اقتصاد دریامحور مورد تأکید رهبری است و می‌تواند درصد خوبی از تولید ناخالص داخلی کشور را تأمین کند.

وحیدی در پایان بیان داشت: بندرعباس می‌تواند به پایگاه اصلی اقتصاد کشور تبدیل شود‌.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه