English

دهقان پور:

فارس بیشترین پلاک را در رفع تداخلات دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان به لحاظ مساحت کل استان و هم مساحت اراضی کشاورزی جزو استان های بزرگ است، که بیشترین پلاک را در بین استان های کشور دارد.

فارس بیشترین پلاک را در رفع تداخلات دارد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مجتبی دهقان پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در نشست کمیسیون رفع تداخلات امور اراضی استان فارس که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به تلاش شبانه روزی این کمیسیون، اظهار کرد: به طور متوسط یک صد پلاک در ماه رفع تداخل می شود.

به گفته وی؛ با برنامه ریزی های  صورت گرفته و اقدامات جهادی در چند ماهه اخیر روند رو به رشدی در رفع تداخلات نسبت به گذشته وجود داشته و عقب ماندگی ها در حال جبران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تعامل بسیار خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک با این سازمان نیز سخن گفت و افزود: تاکنون ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی سند دار شده است. اگرچه تا سطح مطلوب فاصله داریم اما تلاش می شود با اقدامات ترویجی به این امر سرعت ببخشیم.

رفع تداخلات یکی از بسترهای توسعه کشاورزی است

 محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: رفع تداخلات امور اراضی یکی از بسترهای توسعه کشاورزی است و من به عنوان خادم مردم به منظور سرعت بخشیدن به این امر حمایت همه جانبه خواهم داشت.

عسکری در کمیسیون رفع تداخلات امور اراضی این استان اظهار کرد: علی رغم عقب ماندگی از سنوات گذشته در فارس در زمینه رفع تداخلات وجود داشته اما در حال حاضر حرکت خوب و قابل تقدیر آغاز شده است و حتما خروجی خوبی خواهد داشت که بسیار سپاسگزار هستم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان باید عزتمندانه امورات مرتبط با بخش کشاورزی را دنبال کنند، بیان کرد: به عنوان مثال در حال حاضر برای دریافت وام با سختی مواجه هستند این در حالی است که کشاورزان باید با در دست داشتن سند به بانک مراجعه کنند و معادل ارزش زمین خود به منظور احیا، اصلاح و بازسازی کشاورزی؛ وام دریافت کنند.

عسکری خطاب به اعضای کمیسیون رفع تداخلات استان فارس، با تاکید بر اینکه باید در روند کار تسریع شود، گفت: اگر ایراد قانونی وجود دارد که مانع سرعت بخشیدن به کار می شود اعلام کنید تا در اسرع وقت به شکل قانونی رفع کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه تقنینی هم ما مشکل آنچنانی نداریم مگر اینکه شما احصا کنید، که در صورت نیاز با رئیس قوه قضاییه در نشستی مطرح خواهم کرد تا هر چه سریع تر کار را جمع و جور کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فارس اقلیم متنوع و منحصر به فردی دارد و ایران کوچکی در حوزه بخش کشاورزی است، تصریح کرد: من فکر می کنم با کمک شما در یک فاصله زمانی فشرده، این استان در زمینه رفع تداخلات اراضی نیز در صدر قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه