English

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان همدان عنوان کرد:

اجرای طرح رفع تداخلات در دو میلیون هکتار از اراضی همدان/ تعیین تکلیف بیش از ۳۷۴ هزار هکتار از اراضی همدان

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان همدان با اشاره به تعیین تکلیف بیش از 374 هزار هکتار از اراضی استان گفت: در اجرای طرح رفع تداخلات بیش از 210 هزار هکتار از اراضی به عنوان مستثنیات کشاورزان تثبیت شده است.

اجرای طرح رفع تداخلات در دو میلیون هکتار از اراضی همدان/ تعیین تکلیف بیش از 374 هزار هکتار از اراضی همدان

به گزارش روابط عمومی امور اراضی کشاورزی استان همدان، مهرداد یوسفی، رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان همدان از تعیین تکلیف 374500 هکتار از اراضی استان همدان خبرداد و گفت: رفع تداخلات اراضی ملی-دولتی و مستثنیات کشاورزان به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در دستور کار قرار دارد.

یوسفی افزود: این مهم در راستای اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در سطح 2 میلیون هکتار از اراضی استان در حال اجرا است. در این طرح تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی (قانون اصلاح اراضی و قانون ملی شدن جنگل‌ها ) که باعث افزایش اختلافات ملکی - اقامه دعوی از سوی دولت علیه اشخاص - خلع ید افراد از اراضی کشاورزی و در مواردی قلع و قمع باغهای چندساله شده بود بررسی و مرتفع می‌شود.

وی اعلام کرد: این طرح از سال 1394 در استان عملیاتی و تاکنون 374500 هکتار از اراضی استان تعیین تکلیف و 129600 هکتار به عنوان اراضی ملی و 210200 هکتار به عنوان مستثنیات کشاورزان تثبیت و 34700 هکتار به عنوان اراضی تداخلی به اراضی کشاورزی استان اضافه شده است.

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان مهم‌ترین اهداف اجرای این قانون می‌توان را اینگونه برشمرد:

رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن زمین‌ها

حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و اراضی ملی

کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

یوسفی ادامه داد: پس از رفع تداخل و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، اسناد اراضی مربوطه در جهت دریافت تسهیلات بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشاورزان می‌توانند به عنوان وثیقه از آن استفاده کنند و برای کشاورزان صاحب زمین از این طریق بستر توسعه فعالیت کشاورزی فراهم می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: اعضا رسیدگی کننده به موضوعات و پرونده پلاکهای مشمول اجرای رفع تداخلات شامل سازمان جهاد کشاورزی – مدیریت امور اراضی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اداره کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل امور اقتصاد و دارایی و یک نفر عضو حقوقی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر