English

جواد واحدی خبر داد؛

رونق صنعت گردشگری با تقویت بوم‌گردی در جزیره ابوموسی

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی گفت: صنعت گردشگری در جزیره ابوموسی با تقویت بوم‌گردی رونق خواهد گرفت.

رونق صنعت گردشگری با تقویت بوم‌گردی در جزیره ابوموسی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، جواد واحدی معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی در بازدید از جزیره ابوموسی با بیان این مطلب افزود: توجه ویژه به رونق صنعت گردشگری و افزایش مراکز اقامتی و بوم‌گردی، امکان رونق اقتصادی و کسب درآمد برای ساکنین و بومیان منطقه را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: پیشنهاد تبدیل شهرک قدیمی که در سال ۱۳۶۰ با توجه به اقلیم خاص جزیره ابوموسی برای استفاده صیادان ساخته شده از سوی مردم و فرماندار مورد توجه قرار گرفته است.

واحدی ادامه داد: لذا طرح ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه و افزایش زیرساخت ­‌های گردشگری و ایجاد ظرفیت ۱۴۰ واحد  بوم‌گردی جزیره ابوموسی در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه حسب دستور وزیر میراث فرهنگی برای بررسی، رفع موانع و مشکلات در سه حوزه ماموریتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع­‌دستی توفیق حضور در استان هرمزگان و جزیره ابوموسی را داشتم، افزود: باتوجه به بررسی‌های به‌عمل آمده در راستای توسعه صنعت گردشگری و صنایع­‌دستی در استان هرمزگان، طرح ارتقاء و ساماندهی حمل‌و‌نقل دریایی و هوایی برای  انتقال گردشگران به جزیره ابوموسی، توسعه و تقویت زیر ساخت­‌های گردشگری در بخش‌های مختلف و تسریع در اتمام پروژه ساخت هتل در جزیره، ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه­‌گذاران و همچنین استفاده از پتانسیل منطقه در راستای تامین منافع عمومی و رونق حضور گردشگران در قالب بسته پیشنهادی فرماندار ابوموسی ارائه می­‌شود.

وی تصریح کرد: زیبایی و موقعیت منحصربه‌فرد جزیره ابوموسی ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مصمم است در جهت تقویت صنعت گردشگری دریایی، گردشگری غذا، بومگردی و صنایع­‌دستی ساکنین جزیره اقدامات موثری انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه