English

جرقه‌ای که مهدی دوستی روشن کرد؛

تلاش برای ۱۲ ماهه کردن صنعت گردشگری هرمزگان

این روزها تلاش برای گسترش صنعت توریسم و پایدارسازی این حوزه در هرمزگان آغاز شده است و به نظر باید منتظر اتفاقات مثبتی در این حوزه باشیم.

تلاش برای 12 ماهه کردن صنعت گردشگری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، در سنوات گذشته به دلیل شرایط آب‌وهوایی و نبود زیرساخت‌های مناسب هرمزگان تنها در فصل پاییز و زمستان میزبان گردشگران بوده است اما با نگاهی به کشورهای همسایه‌ی جنوبی ازجمله امارات، قطر و عمان به‌راحتی می‌توان دریافت که گردشگری این اقلیم هم می‌تواند 12 ماهه باشد و تنها به اندکی مسئولیت‌پذیری، برنامه‌محوری و خلاقیت نیاز است.

*کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس را بنگرید

ایجاد اماکن سربسته‌ی تفریحی و تجاری، برپایی تورهای ساحل‌نوردی، گسترش ورزش‌های آبی و همچنین استقرار کشتی‌های تفریحی در این جغرافیا می‌تواند به استمرار رونق گردشگری در منطقه‌ی خلیج فارس و دریای عمان منجر شود و درآمدی پایدار را برای هرمزگان‌نشنیان در پی داشته باشد. موضوعی که به نظر می‌رسد گام‌های نخست برای تحقق آن برداشته شده است.

گام های نخست برای تحقق آرزوی دیرینه

دوستی که از مدت‌ها قبل به همراه گروه مشاورانش در پی تحقق این آرزوی دیرینه بود، پس از رایزنی‌های فراوان سرانجام در دوازدهم فروردین و با حضور در ستاد اسکان مسافران نوروزی شهرستان بندرعباس از موافقت رئیس‌جمهور و هیئت‌وزیران با پیشنهاد ارائه سوخت به کشتی‌های کروز تفریحی در هرمزگان خبر داد.

*برای عید فطر برنامه داشته باشید

استاندار با تأکید بر اهمیت صنعت گردشگری در توسعه هرمزگان، تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز برای ١٢ ماهه کردن صنعت توریسم در استان را یکی از اولویت‌های مهم خود عنوان کرد و افزود: مسئولان باید از هم‌اکنون برای تعطیلات عید فطر و حضور مسافران در این برهه‌ی زمانی نیز برنامه ویژه‌ای داشته باشند.

*چرایی پافشاری برکشتی‌های تفریحی

وی در تشریح چرایی پافشاری بر ارائه‌ی خدمات به کشتی‌های تفریحی در سواحل خلیج فارس نیز گفت: طرح‌های خوبی برای گسترش توریسم دریایی در هرمزگان وجود دارد که یکی از اقدامات انجام شده در این خصوص پیشنهاد استانداری هرمزگان به هیئت دولت برای ارائه سوخت به کشتی‌های کروز تفریحی بود که مورد موافقت ریاست جمهوری و هیئت‌وزیران قرار گرفت که درنتیجه آن به‌زودی یک کشتی کروز تفریحی در سواحل هرمزگان مستقر می‌شود.

*بسیج همه‌ی امکانات

در این وضعیت باید تمام دستگاه‌ها با بسیج امکانات و تمرکز بر این محور درآمدزا به دنبال تبیین فرهنگی و پشتیبانی لجستیکی از این اقدام باشند چراکه کوچک‌ترین ضعف در این زمینه می‌تواند جرقه‌ای را که دوستی روشن کرده است، برای همیشه خاموش کند. در وجه مقابل اگر این رویداد با کیفیت مطلوب برگزار و با پیوست‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی مناسب همراه شود، بی‌شک سرآغاز تحولی شگرف در حوزه‌ی گردشگری علی‌رغم برخی از محدودیت‌های ناگزیر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه