English

استقبال از پژوهش و نوآوری‌ها در حوزه فرهنگ شهروندی و مسجد محوری در قم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: در مجموعه شهرداری قم از پژوهش‌ها و نوآوری‌ها در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، تفریحی، گردشگری، زیارت و ... استقبال ‌می‌کنیم.

استقبال از پژوهش و نوآوری‌ها در حوزه فرهنگ شهروندی و مسجد محوری در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگویی ضمن تبریک هفته پژوهش، اظهار کرد: پژوهش از تأثیرگذاری بسیاری برخوردار بوده و اهمیت آن برای هیچ فردی قابل کتمان نیست.

وی با بیان اینکه بومی بودن پژوهش‌ها و نوآوری‌ها موجب توفیقات بیش‌ازپیش خواهد شد، مطرح کرد: اگر در شهر از ظرفیت پژوهشگران بومی استفاده شود باتوجه به شناختی که از شهر دارند، می‌تواند پژوهش‌ها را از نظر هزینه‌ای و کیفیت اثرگذارتر کند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه شهرداری قم برای تبدیل قم به جهان شهر دینی باید مبتنی بر پژوهش و نوآوری حرکت کند، عنوان کرد: در شهرداری قم از پژوهش‌ها و نوآوری‌ها در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، تفریحی، گردشگری، زیارت و … استقبال ‌می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت لازم برای هزینه کرد در این راستا را نیز ایجاد کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: تأسیس مجموعه فرهنگ‌سرای مجازی نیز در همین مسیر بوده است.

طباطبا‌یی‌نژاد با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر به‌دلیل عدم فعالیت‌ فرهنگی در عرصه فضای مجازی است، تصریح کرد: حوزه علوم انسانی و مدیریت با روش‌های قدیمی پاسخ‌گو نیستند و به همین منظور نیازمند اقدامات قوی در حوزه پژوهش هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها باید خروجی محور باشند و دغدغه این موضوع نیز وجود دارد، یادآور شد: در محله مسجد محور دغدغه داریم که محله رشد کند و باید مسجد فعال‌شده و تقویت شود، چراکه این موضوع به رشد محله کمک می‌کند که برای تحقق آن نیازمند ایده، پژوهش و خلاقیت هستیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه با مهندسی شهری می‌توانیم فرهنگ شهروندی را ارتقا دهیم، ابراز کرد: امیدواریم این موضوع هرچه سریع‌تر تحقق پیدا کند.

وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم نیز دستاوردهای خوبی را در نمایشگاه هفته پژوهش معرفی کرده بود که امید به آینده شهر را افزایش می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه