English

آمادگی شهرداری قم برای ترویج فرهنگ شهروندی در بین دانش آموزان

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از آمادگی شهرداری قم برای ترویج فرهنگ شهروندی در بین دانش آموزان خبر داد.

آمادگی شهرداری قم برای ترویج فرهنگ شهروندی در بین دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی نژاد در حاشیه برگزاری آیین«آموزگار شهروند» در خانه موزه شهیدان زین‌الدین اظهار داشت: جامعه فرهنگیان حق بزرگی بر گردن عموم مردم جامعه دارند.

وی با بیان اینکه معلمان در دوره طلایی تربیت و شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان نقش مهمی دارند عنوان کرد: در این خصوص ترویج و فرهنگ شهروندی در ساختن جامعه‌ای بهتر نقش حیاتی دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با تأکید بر اینکه قم بشدت نیازمند ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ شهروندی است، ادامه داد: تاکنون آن‌چنان‌که شایسته جایگاه و منزلت شهر مقدس قم بوده به مبحث فرهنگ شهروندی پرداخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه” هویت” یکی از مصادیق و محورهای مهم فرهنگ شهروندی است، ابراز کرد: شهر مقدس قم با وجود حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان جلیل‌القدر، تاریخ ۷ هزار ساله، پایتخت انگشتر، حوزه‌های علمیه و غیره دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: قم ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای از نظر هویتی و تاریخی داشته و در این‌چنین شهری باید دانش آموزان احساس کنند که به خاطر زندگی و تولد در این شهر مقدس، دارای موقعیت فوق‌العاده‌ای جهت اثرگذاری در جامعه و حرکت در مسیر تعالی بیشتر آن است.

وی یادآور شد: درصورتی‌که مبحث هویت به‌صورت ریشه‌ای به دانش آموزان شهر مقدس قم منتقل شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند، تقویت هویت رابطه مستقیمی با کاهش آسیب‌های موجود در جامعه دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در پایان با تأکید بر آمادگی شهرداری قم برای تعامل با آموزش و پرورش با هدف ترویج فرهنگ شهروندی، گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ شهروندی و هم‌زیستی اگر از سنین کودکی و دوران شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان انجام بگیرد، نقش همیشگی در زندگی افراد خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه