English

 شهردار چالوس خبر داد؛

واگذاری یک هکتار زمین برای ساخت نیروگاه بیوگاز در چالوس

شهردار چالوس از واگذاری حدود یک هکتار عرصه جنگلی در منطقه "ازارک" برای ساماندهی زباله این شهرستان خبر داد و گفت: این اتفاق طی یک ماه گذشته نهایی شد و با تحویل گرفتن این زمین ساخت نیروگاه بیوگاز شروع خواهد شد.

واگذاری یک هکتار زمین برای ساخت نیروگاه بیوگاز در چالوس

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مسعود یعقوبی شهردار چالوس در این باره اظهار داشت: بر اساس مستندات موجود از سال 1393 با شرکتی در این حوزه قرار داد بسته شد منتهی به خاطر نامناسب بودن فضای مدنظر برای راه اندازی نیروگاه بیوگاز محیط زیست مخالفت کرد و شهرداری آن زمان حدود چهار میلیارد تومان ضرر کرد و تبعات این ضرر حدود 100 میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: از آن سال تاکنون نشست های متعددی برای حل اساسی این چالش زیست محیطی برداشته شد و در نهایت با شرکت بخش خصوصی دیگری قرار داد بسته شد ضمن آنکه شرکتی که سال 1393 با سرمایه گذار آن شهرداری قرارداد بسته بود از سرمایه گذارانش دعوت شد و در نهایت توافق هایی میان شرکت جدید و شرکت قبلی صورت گرفت و شرکت قبلی که سوئدی است پذیرفت تجهیزات نیروگاه بیوگاز را خریداری و تأمین کند.

شهردار چالوس گفت: هم اینک مقدمه های ساخت این نیروگاه فراهم شده و از طرفی هم با توجه به بوی تعفن متصاعد شده از زباله در نقاطی از این شهر ناگزیریم عملیات کلنگ زنی این طرح را در دهه فجر امسال آغاز کنیم و در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه