English

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد؛

تولید ۲۰۰۰ تن توت فرنگی در قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از پیش بینی تولید 2 هزار تن توت فرنگی در این شهرستان خبر داد.

تولید 2000 تن توت فرنگی در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری موج  مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به کشت توت فرنگی در 150 هکتار زمین کشاورزی شهرستان قائم شهر، اظهار داشت: پیش بینی می شود با میانگین عملکرد بین 8 تا 9 تن در هکتار، 2 هزار تن توت فرنگی در این شهرستان تولید شود.

وی با بیان اینکه 5 نوع رقم متفاوت توت فرنگی در این شهرستان کشت می شود، ادامه داد: این ارقام شامل محلی، دلندی، گلابی، رقم خارجی کاماراسو و سلوا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه توت فرنگی از نظر ارزش غذایی، خواص و فوایـد درمانـی جایگاه ویژه ای را در بیـن میوه جات و سبد غذایی خانوار دارد، تصریح کرد: ارقام تجاری مختلف توت فرنگی بـر اساس نـوع مشخصات خاص میوه (عطر و طعم و شکل ظاهری) و نیز نوع الگوی رشد گیاه (بهاره یا چهار فصله و...) در کشاورزی برای مصارف مختلف تازه خوری و یا فرآوری در صنایع غذایی و دارویی پرورش داده می شود.

وی با بیان اینکه ارقام تجاری توت فرنگی بسته بـه نوع رشد زایشی و یا شـرایط گلدهی آنها در سه گروه عمده قرار می گیرد، افزود: ارقام بهاره (روز کوتاه) شامل ارقامی است که در سال یکبار میوه می دهند، ارقام چهار فصله (روز خنثی) و ارقام میانه در هیچ یک از دو گروه فوق قرار نمی گیرند و نسبت بـه طول روز بلند واکنش گلدهی نشان می دهند و بیشتر در باغ های خانگی کشت می شوند.

درویش نیا با اشاره به اینکه کشت این محصول به ازای هر هکتار در این شهرستان برای 2 نفر زمینه شغل فراهم می کند، گفت: توت فرنگی گیاهی نیمه مقاوم بـه سرما بوده و نیاز سرمایی آن حدود 200 تـا 400 ساعت دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد است و در زمستان اگـر روی آن پوشیده شود تا دمای 18- درجه سانتیگراد را تحمل خواهد کرد و بدون پوشش کاه و کلش می تواند تـا 5ـ درجه سانتیگراد را نیز تحمل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه