English

محمود صابری عنوان کرد؛

بندر لنگه قطب ترانزیت خودرو و کانتینرهای یخچالی است

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: غرب هرمزگان دارای پرترافیک‌ترین و بیش‌ترین مرز دریایی بوده و امروز بندرلنگه نیز یکی از بنادر مهم و قطب ترانزیت خودرو و کانتینرهای یخچالی در دنیا تبدیل شده است.

بندر لنگه قطب ترانزیت خودرو و کانتینرهای یخچالی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمود صابری معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در آیین رسمی معارفه مدیر بنادر و دریانوردی لنگه و غرب هرمزگان با اشاره به سبقه تاریخی بندرلنگه در تجارت دریایی و دریانوردی اظهارداشت: زندگی و معیشت مردمان بندرلنگه از دیرباز تاکنون با دریانوردی، بازرگانی و صیادی عجین بوده و این شهرستان به عنوان مرکز بنادر غرب هرمزگان مرکز مهم فعالیت‌های تجاری ایران است که خوشبختانه دریانوردانش همچنان به پیشه دریانوردی و تجارت مشغول‌ هستند.

وی نقش استان هرمزگان در بخش دریایی و دریانوردی را باتوجه به گستردگی سواحل آن و برخورداری دوهزار و 238 کیلومتر مرز دریایی بسیار مهم و استراتژیک توصیف کرد و گفت: اختصاص 50 درصد مبادلات بازرگانی دریایی در هرمزگان، تردد بیش از 9هزار فروند شناور و پهلوگیری سه هزار و 500 شناور کوچک و بزرگ در آب های حاکمیتی این استان همه نشان‌دهنده جایگاه بازرگانی و اقتصادی آن در سطح ملی و بین‌المللی است.

صابری وجود 156 پست اسکله در بنادر استان، اختصاص 60 درصد سهم صادرات و 70درصد ترانزیت کشور و تامین 80 درصد درآمد بیمه بنادر کشور را از دیگر مزیت‌ها و جایگاه استان هرمزگان در حوزه حمل و نقل دریایی برشمرد.

شایان ذکر است؛ در پایان مراسمی رسمی از خدمات پنج"ساله "قاسم عسکری نسب" تقدیر و "مرتضی سالاری سردری" به عنوان مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان معرفی شد.

سالاری سردری دانش آموخته بازرگانی دریایی و ۳۱ سال سابقه خدمت در حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان را درکارنامه کاری خود دارد.

معاونت دریایی و بندری شهید باهنر و شرق هرمزگان، کارشناس مسئول خدمات دریایی، کارشناس ارشد کنترل ترافیک دریایی از مهم‌ترین مسئولیت‌های وی است.

تا پیش از این "قاسم عسکری نسب" از سال 96 به مدت پنج سال مدیریت بنادر و دریانوردی لنگه و غرب هرمزگان را برعهده داشت که 12 شهریور امسال به سمت مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان منصوب شد.

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم از "آقایان عزیزاللهی، مجید امینی، موسی عیدی‌زاده، اسماعیل مکی‌زاده، محمود صابری و خانم غواصی" به عنوان مدیران قدیمی و پیشکسوت اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه تجلیل بعمل آمد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه