English

استاندار فارس در دیدار با نمایندگان تشکل های دانشجویی شیراز:

از انتقاد شما جوانان پاک و مومن استقبال می کنم/ مهم ترین اولویتم ورود جوانان به عرصه مدیریت است

محمدهادی ایمانیه ضمن ابراز انزجار از برگزاری جلسات بدون نتیجه، از لزوم ارائه پیشنهادات در جلسات تشکیل شده گفت: از این جلسات ناامید نباشید، همه ما برای حل مشکلات به میدان آمده ایم، از انتقاد شما جوانان پاک و مومن استقبال می کنم.

از انتقاد شما جوانان پاک و مومن استقبال می کنم/ مهم ترین اولویتم ورود جوانان به عرصه مدیریت است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در نشست صمیمانه با نمایندگان تشکل های دانشجویی شیراز، روحیه دغدغه مندی و مطالبه گری دانشجویان را ارزشمند دانست و اظهار داشت: مسئولین و مدیران ارشد استان مُجدانه پیگیر رفع مشکلات استان هستند.

استاندار فارس از رفع اختلاف بین ۷ سازمان استان خبر داد و افزود: اختلاف نظر بین دستگاه‌های درگیر در پروژه ۱۵ ساله ساخت تالار بزرگ شیراز رفع و ساخت آن‌ در جوار حافظیه آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری فراوان در پروژه آزاد راه شیراز _اصفهان اظهار داشت: بنابر مذاکرات صورت گرفته با مسئولین ارشد وزارت راه‌ وشهرسازی و وزارت دفاع، امیدواریم ۶ قطعه از این آزادراه تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک برود.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره موقعیت استراتژیکی استان و لزوم ارتباط دریای خزر با خلیج فارس، از فعال سازی مجدد پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه خبر داد و افزود: توانستیم بخشی از هزینه های مالی این پروژه ملی را تامین کنیم.

وی با اشاره به حجم ریالی قراردادهای منعقد شده در یک سال گذشته، گفت: پس از بحث و مذاکرات فراوان موانع پیش روی احداث پتروشیمی های داراب، فسا، فیروزآباد و جهرم مرتفع شد و ان شاءالله شاهد شروع به ساخت آنها و ایجاد اشتغال در آن مناطق خواهیم بود.

ایمانیه انتقال آب خلیج فارس از جنوب تا شمال استان در قالب خط ۵ را یکی دیگر از فعالیت های پیگیری شده عنوان کرد و افزود: توافق های اولیه به منظور بهره مندی شهرستان های شرق استان از خط یک انتقال آب نیز انجام شده و برای شهرستان های غرب استان نیز از خط انتقال آب بوشهر استفاده خواهیم کرد.

در ادامه وی از جمع آوری بالغ بر ۹۰ درصد معتادین متجاهر خبر داد و اظهار داشت: اردوگاه شماره ۲ نیز مورد استفاده قرار گرفته و در حال احداث اردوگاه شماره ۳ هستیم؛ تا ان شاءالله بخشی از عقب ماندگی گذشته را جبران کنیم و بتوانیم رنج ناشی از حضور معتادین متجاهر را در استان حل کنیم.

استاندار فارس بازسازی بافت پیرامون اطراف حرم حضرت احمدبن موسی (ع)، تکمیل بزرگراه تنگ ابوالحیات و بزرگراه شیراز به نی ریز، کتابخانه مرکزی شیراز، آغاز احداث بزرگترین بیمارستان هوشمند ایران مزین به نام حضرت محمد (ص)، تکمیل ورزشگاه پارس و سالن سرپوشیده ۶۰۰۰ نفری شهید سلیمانی، بیمارستان ۷۰۰ تختی حضرت صدیقه طاهره واقع در میانرود، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و تکمیل برج فناوری مستقر در پارک علم و فناوری استان را از دیگر پروژه های پیگیری شده یاد کرد و افزود: ۲۰۰ صنعت راکد احیا شده که علاوه بر ایجاد اشتغال در تولید نیز موثر است.

وی گفت: فارس رتبه دوم افراد بیمه شده صندوق تأمین اجتماعی را در یک سال گذشته به خود اختصاص داده و همچنین رتبه دوم را در ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ کسب کرده است.

نماینده عالی دولت با اشاره بر این که فرآورده های نفتی مورد نیاز استان بوسیله وسایل نقیله سنگین از خارج فارس تامین می شود، از احداث خط انتقال نفت به استان خبر داد و افزود: هماهنگی های لازم برای تسریع در روند جابجایی و انتقال کارخانه های پشم شیشه و سیمان شیراز صورت پذیرفته است.

 ایمانیه با توجه به رتبه اول فارس در تصادفات منجر به فوت از اقدام برای برطرف شدن نقاط حادثه خیز سخن گفت و افزود: این عمل تا رفع کامل نقاط حادثه خیز استان ادامه می یابد.

وی تشکیل اتاق فکر در زیر گروه های صنعت، معدن، گردشگری، علم، فناوری، سلامت، انرژی‌، آب و محیط زیست را اقدام دیگر انجام شده برای استفاده از نظر مشورتی صاحبان اندیشه و علم عنوان کرد.

وی تاسیس باغ پرندگان، الحاق ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده پارک علم و فناوری و شهرک های دانش بنیان، بهره برداری از خط دو مترو شیراز تا ایستگاه امام حسین (ع) در آینده‌ی نزدیک و تاسیس منطقه گردشگری ایران کوچک در منطقه قصر ابونصر پس از جذب سرمایه گذار را بخش دیگری از اقدامات انجام شده عنوان کرد.

استاندار فارس دانشگاه فرهنگیان را ریشه ای ترین دانشگاه کشور دانست و با اشاره به عملیات ساخت ساختمان این دانشگاه در بلوار حسینی الهاشمی گفت: برنامه ریزی برای افزایش بودجه دانشگاه ها، افزایش خوابگاه های دانشجویی به ویژه خوابگاه متاهلی و کمک در امر ازدواج دانشجویی و تلاش جهت استفاده مدیران اجرایی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و فراهم شدن زمینه اشتغال واقعی ایشان را از مهمترین حوزه های مد نظر مدیریت ارشد استان در جامعه دانشگاهی استان دانست.

 ایمانیه افزود: مهمترین اولویتم ورود جوانان به عرصه مدیریت است؛ اما با توجه به عدم وجود ساختار مناسب و همچنین حضور جوانان در قالب گروه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی نتوانستیم موثر عمل کنیم.

وی آموزش مدیران و رتبه مسکن استان را از دیگر نقاط مورد ضعف در استان نام برد و اظهار داشت: هرچند که کمبود دارو مسئله ای کشوری است اما با جدیت پیگیر رفع این کمبود در استان هستیم.

ایمانیه عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و ادامه داد: عدم توزیع مناسب و ضعف در تجهیزات، ساختمان و نیروی انسانی متخصص منجر به نابرابری می شود؛ لذا تلاش می‌کنیم با ارتقاء این موارد به عدالت در حوزه سلامت نزدیک شویم.

ایمانیه با بیان اینکه پیگیر مسائل کلان استان هستیم گفت: سفرهای منظمی برای بازدیدهای میدانی از شهرستان های استان تنظیم شده است که طبق برنامه به آن عمل می کنیم.

وی ضمن ابراز انزجار از برگزاری جلسات بدون نتیجه، از لزوم ارائه پیشنهادات در جلسات تشکیل شده گفت: از این جلسات ناامید نباشید، همه ما برای حل مشکلات به میدان آمده ایم، از انتقاد شما جوانان پاک و مومن استقبال می کنم.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه سخنان خود گریزی هم به حوادث روزهای اخیر داشت و گفت: از ابتدا نهایت خویشتن داری توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در استان صورت پذیرفت.

وی افزود: بنده و مسولان امنیتی و انتظامی استان به هیچ وجه موافق توهین نبوده و نخواهیم بود. بنده از خلاف حق هایی که ممکن است بصورت ناخواسته حادث شده باشد عذر خواهی می کنم اما توجه داشته باشید که چگونه دشمن تلاش می کند ثبات و امنیت کشور عزیز ما را دچار اختلال کند و چه کسانی تا پای جان برای حفظ امنیت مردم تلاش می کنند.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، استفاده از این ظرفیت مغفول مانده را در جهت بیان اعتراض ها و پاسخ به آن ضروری‌ دانست و افزود: بنده و مسئولین استان برای شرکت در این نشست ها اعلام آمادگی می کنیم.

استاندار فارس با تاکید بر فضای باز رسانه ای در استان از اختصاص فضای مناسب برای بیان اعتراض ها خبر داد و اظهار داشت: اعتراض منطقی به مسائل موجود با رعایت ادب و احترام هیجان را کمتر می کند و منطق را افزایش می دهد و منجر به پیشرفت کشور می شود.

وی نتیجه اعتراض های منطقی را افزایش قدرت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مقایسه خدمات انجام شده در قبل و بعد انقلاب اسلامی حاکی از پیشرفت است و نشان می دهد تلاش های فراوانی صورت گرفته است؛ لذا علاوه بر اینکه به آینده امیدوار باشیم، در مقابل سیاه نمایی هایی که صورت می گیرد هوشیار و با بصیرت رفتار کنیم.

ایمانیه گفت: در برخی شاخص ها نظام جمهوری اسلامی ایران برتری جدی دارد؛ از جمله ارزش های موجود در خانواده‌ و جوامع ایرانی که تمام کشور به آن افتخار می کنند لیکن نقاط ضعف بویژه در مدیریت های ما نیز وجود دارد که باید این نقاط ضعف را بررسی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه