English

مدیرکل میراث ‌فرهنگی استان اصفهان خبر داد؛

افتتاح اولین نمایشگاه کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی در کاخ موزه چهلستون

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از افتتاح اولین نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی در مجموعه جهانی کاخ چهلستون خبر داد.

افتتاح اولین نمایشگاه کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی در کاخ موزه چهلستون

به‌ گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا ایزدی گفت: اولین نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی به‌صورت دوره‌ای سنگ‌های تاریخی موجود در کاخ چهلستون را برای اولین بار در معرض دید گردشگران و دوست‌داران میراث‌فرهنگی قرار می‌دهد.

وی افزود:از حدود ۱۰۰ سال قبل، بخش‌هایی از باغ بزرگ و تاریخی جهان‌نما محل استقرار سنگ‌های مختلفی از بناهای تاریخی اصفهان بود که به هر دلیل ویران‌شده بود و بخش‌هایی از تزیینات سنگی این بناها به کاخ چهلستون منتقل و نگهداری می‌شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تزیینات سنگی بعضی بناهای شاخص تاریخی همچون کاخ آیینه‌خانه و یا خانه‌های تاریخی و منحصربه‌فرد اصفهان و یا برخی مساجد تاریخی در این مجموعه نگهداری می‌شود، لذا مدیریت و همکاران پایگاه جهانی کاخ چهلستون در یک طرح ابتکاری اتاق شاه‌عباسی در ضلع شمال غرب تالار اصلی کاخ چهلستون را پس از مرمت و نورپردازی مناسب به‌عنوان نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی موجود در این کاخ آماده‌سازی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: این نمایشگاه به‌صورت دوره‌ای سنگ‌های تاریخی موجود در کاخ چهلستون را برای اولین بار در معرض دید گردشگران و دوست‌داران میراث‌فرهنگی قرار می‌دهد.

گفتنی است؛ اولین نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی کاخ چهلستون اصفهان همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۱۶ پذیرای دوست‌داران میراث‌فرهنگی و گردشگری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه