English

فریدون اله‌یاری خبر داد:

خروج مسجد تاریخی امام(ره) اصفهان از بحران حفاظتی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با اجرای 15 طرح مرمتی مسجد تاریخی امام(ره) اصفهان از وضعیت بحرانی خارج شد.

خروج مسجد تاریخی امام(ره) اصفهان از بحران حفاظتی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فریدون الهیاری با اشاره به خروج مسجد تاریخی امام(ره) اصفهان از بحران حفاظتی گفت: متاسفانه برخی بناهای تاریخی و حتی شاخص استان اصفهان در طی دهه‌های گذشته به تدریج حتی به میزان 100درصد دچار بحران حفاظتی بودند.

وی افزود: این مسجد تاریخی با حدود 16 هزار مترمربع وسعت، طی یک دهه گذشته دچار معضلات فراوانی بود که از آن جمله می‌توان به نفوذ رطوبت در دیوارهای جنوبی و شرقی مسجد، انسداد مجاری دفع فاضلاب و ریزش کاشی‌ها و همچنین بحران مرمت گنبد آن اشاره کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با توجه به جدا شدن کاشی‌های گنبد مسجد امام  اصفهان از بدنه گنبد به ویژه در محور غربی گنبد، کار مرمت بر روی بزرگترین گنبد کاشی‌کاری همراه با مرمت اساسی ایوان سر در اصلی مسجد از سال 89 آغاز و تا ابتدای سال 93 تنها 3 ترک از این گنبد عظیم مرمت شد با این وصف کار مرمت از سال 93 سرعت گرفت، لذا کار مرمت 2 ترک آخر این مسجد از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و امید می‌رود در صورت تامین اعتبار مالی، مرمت این گنبد عظیم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه