English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل خبر داد؛

پیش بینی برداشت بیش از ۴ هزار تُن پسته خشک در آران وبیدگل/ صادرات پسته به ۷ کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل از پیش بینی برداشت بیش از ۴ هزار تُن پسته خشک در آران وبیدگل خبر داد.

پیش بینی برداشت بیش از ۴ هزار تُن پسته خشک در آران وبیدگل/ صادرات پسته به ۷ کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی محلوجی با اشاره به برداشت بیش از ۴ هزار تُن پسته خشک در آران وبیدگل گفت: بیشترین پسته برداشت شده در آران و بیدگل به کشورهای آسیای شرقی، اروپا و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود که شامل ۷ کشور است.  

وی درباره برداشت پسته از زمین‌های تحت کِشت این محصول، گفت: از ۱۱۵۰۰ هکتار زمین زیر کِشت پسته در استان اصفهان ۴۳۰۰ هکتار زمین پسته در شهرستان آران و بیدگل است که در هر هکتار، یک تُن پسته برداشت می‌شود و اکنون ۶۰ درصد برداشت این محصول انجام شده است که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴ هزار تُن پسته خشک برداشت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۶۰ درصد زمین‌های زیر کشت پسته آران و بیدگل به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است، افزود: امسال با توجه به وضعیت خشکسالی سال‌های قبل کشاورزان با استفاده از روش‌های نوین آبیاری توانستند میزان برداشت سال‌های قبل را حفظ کنند و نتوانستند میزان برداشت را افزایش دهند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل، تصریح کرد: در نظر داریم کل باغ های و زمین‌های پسته را به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز کنیم که اگر این مهم انجام شود میزان برداشت پسته افزایش خواهد یافت.

محلوجی گفت: مرغوب‌ترین نوع پسته و گران‌ترین نوع آن در کشور «پسته اکبری» است که در بیشتر باغ های آران و بیدگل این محصول کِشت می‌شود و در بازار کیلویی ۴۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. دیگر انواع پسته شامل «کله قوچی» و «احمد آقایی» است که در آران و بیدگل به میزان بسیار کمی از این دو نوع پسته برداشت می‌شود.

او ادامه داد: بیشترین پسته برداشت شده در آران و بیدگل به کشور‌های آسیای شرقی، اروپا و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود که شامل ۷ کشور است. عراق، افغانستان، ترکیه، آلمان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله این کشور‌ها هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل، گفت: پسته محصولی دیربازده است و هنگامی که نهال آن کاشته شود ۷ تا ۸ سال طول می‌کشد که به باروری برسد و در کل سودآوری هر درخت پسته بعد از سال پانزدهم است.

 محلوجی افزود: در بسته‌بندی محصولِ پسته ضعیف هستیم و این محصول به شکل خام صادر می‌شود. در برنامه داریم که زنجیره تولید را با زنجیره ارزش تلفیق کنیم تا بتوانیم این محصول را با بسته‌بندی مطلوب و با ارزش افزوده صادر کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه