English

رئیس دانشگاه آزاد مازندران:

۱۰۰۰ تخت به ظرفیت‌های گردشگری مازندران اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد مازندران گفت: با توجه به ظرفیت دانشگاه آزاد استان مازندران، می‌توان هزار تخت به ظرفیت گردشگری مازندران اضافه کرد زیرا برخی ساختمان‌های دانشگاه آزاد دیگر قابلیت آموزشی ندارند و با تغییر کاربری آنها می‌توان چنین ظرفیتی را ایجاد کرد.

1000 تخت به ظرفیت‌های گردشگری مازندران اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد مازندران در نشست تخصصی نوآوری و باز اندیشی گردشگری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برگزار شد با اشاره به اینکه این دانشگاه جزء بهترین و برترین واحدهای دانشگاهی کشور از لحاظ امکانات، تجهیزات و منابع انسانی است، اظهار داشت: در  استان مازندران 13 واحد دانشگاهی و یک مرکز دانشگاهی با حدود 50 هزار دانشجو داریم.

وی با بیان اینکه طی یک دهه اخیر کاهش دانشجو داشتیم، ادامه داد: بیش از سه هزار هیئت علمی و کارمند و بیش از 700 کارگاه و تجهیزات آزمایشگاهی داریم.

رئیس دانشگاه آزاد مازندران گفت:  در  طی چند سال اخیر در دانشگاه آزاد یک اتفاق خوب رخ داده است و آن اینکه دبیرخانه پایش در کشور شکل گرفته است که هر استانی از جمله مازندران نیز یک دبیرخانه دارد و در آن برنامه علمی پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی گردشگری را برعهده گرفته است و شش چالش را مشخص کرده است.

وی افزود: این چالش‌ها، توسعه نیافتگی زیرساخت‌های فیزیکی و زیربنایی صنعت گردشگری، ضعف در مدیریت مناطق گردشگری، توسعه نیافتگی ساختارهای انسانی و سازمانی و فضای کسب و کار در صنعت گردشگری، ناکارآمدی هنجارهای فرهنگی در توسعه صنعت گردشگری، ضعف ساختارهای تأمین مالی فعالیت در صنعت گردشگری و پیامدهای محیط‌‌زیستی گردشگری پایدار است.

کرمانیان تصریح کرد: در این شش چالش، اتفاقی که افتاده است اینکه تقریباً هزار موضوع در این مجموعه نظام موضوعات دیده شده است که دغدغه هر کدام حداقل10 پایان نامه و رساله در مقطع ارشد و دکترا برگزیده و تعیین شده است که در حال حاضر در کشور 175 موضوع در بحث ارشد و دکترا از همین نظام موضوعات انتخاب شده است.

وی بیان داشت: بسیاری از مسائل حوزه گردشگری در قالب نظام موضوعات مشخص است و می‌توان طی یک تفاهم‌نامه با دبیرخانه پایش، خروجی پایان نامه‌ها با محوریت این موضوعات در اختیار میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران قرار داد.

رئیس دانشگاه آزاد مازندران ابراز داشت: ظرفیت‌های گردشگری استان سرسبز مازندران حتی به تنهایی از یک کشور اروپایی که در قاره سبز قرار دارد، فراتر از یک کشور اروپایی است و امیدواریم بتوان از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده و بهره‌برداری کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاه آزاد استان مازندران، می‌توان هزار تخت به ظرفیت گردشگری مازندران اضافه کرد زیرا برخی ساختمان‌های دانشگاه آزاد دیگر قابلیت آموزشی ندارند و با تغییر کاربری آنها می‌توان چنین ظرفیتی را ایجاد کرد.

کرمانیان با بیان اینکه مجموعه جنگلی ذوات در چالوس را نیز به مساحت 18 هکتار داریم، گفت: می‌توان با کمک دانشگاه آزاد در قالب سرمایه‌گذاری آن را جزء مناطق گردشگری بسیار عالی فعال کرد و از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد مازندران در حوزه گردشگری بهره‌گیری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه