English

نادر فلاحی مطرح کرد؛

تقدیر یونسکو از مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تقدیر یونسکو از مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی جهت حفاظت و احیای این مجموعه تاریخی خبر داد.

تقدیر یونسکو از مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: در نشست بین المللی گردشگری پایدار در شوشتر از بین 24 پایگاه جهانی در کشور 6 پایگاه مورد تقدیر قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این نشست از مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی  جهت مرمت و حفاظت از این مجموعه و احیای سردر عالی قاپو تقدیر به عمل آمد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: این تقدیر همچنین به دلیل احیای اسناد تاریخی و معماری و اقدامات انجام یافته در مجموعه تاریخی شیخ کلخوران انجام گرفت.

فلاحی با اشاره به اهمیت توجه یونسکو و تقدیر از مجموعه جهانی شیخ صفی الدینی اردبیلی در حفاظت بیشتر از این مجموعه، تاکید کرد: با اقدامات انجام یافته در پایگاه جهانی شیخ صفی الدینی اردبیلی میزان ماندگاری در این مجموعه از 25 دقیقه به بیش از 2 ساعت در سال جاری رسیده است.

وی گفت: تعداد گردشگران خارجی نیز در 6 ماهه امسال حدود 100 درصد افزایش داشته که این مساله بیانگر افزایش کیفی خدمات در این مجموعه است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه