English

احسان کامرانی؛

صنعت گردشگری ارتباط تنگاتنگی با صنایع دستی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری ارتباط تنگاتنگی با صنایع دستی دارد گفت: باید ظرفیت های استان و کشورمان را درحوزه های مختلف به تمام دنیا معرفی کنیم.

صنعت گردشگری ارتباط تنگاتنگی با صنایع دستی دارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در ویژه برنامه روزجهانی و هفته گردشگری که در سالن اجتماعات هتل هما بندرعباس برگزار شد اظهار داشت: هرمزگان به لحاط تنوع اکولوژیک و زیست بوم، جزو استان هایی کم نظیر محسوب می شود و صنعت گردشگری ارتباط تنگاتنگی با صنایع دستی دارد.

کامرانی با بیان اینکه استان هرمزگان جزو شهرهای خلاق است و اغلب شهرها همانند بندرعباس ظرفیت آن را دارند که به ثبت ملی برسند گفت: صنعت توریسم یک صنعت جهانی است و تنها  مختص کشور ایران نیست، در همین راستا ارتباطات بین المللی در زمینه صنعت توریسم ضرورت دارد و ما باید ظرفیت های استان و کشورمان را درحوزه های مختلف به تمام دنیا معرفی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به توسعه و تقویت زیر ساخت های گردشگری مطالبی را عنوان کرد و گفت: باید تدابیر لازم را در راستای توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری انجام داد و همچنین شبکه های اجتماعی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اغلب کشورها با ظرفیت های ایران به ویژه استان هرمزگان آشنایی ندارند، در ادامه گفت: اگر در راستای توسعه گردشگری کشورمان به ویژه هرمزگان اقدامات موثری صورت گیرد قطعا به درآمدزایی بالایی دست پیدا خواهیم کرد، تا جایی که دیگر حتی به درآمدهای صنعت نفت و گاز هم نیاز نخواهیم داشت.

کامرانی با اشاره به اشتغال‌زایی پایدار در حوزه گردشگری گفت: با توسعه گردشگری به ازای هر گردشگر به طور مستقیم پنج شغل ایجاد می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در ادامه افزود: امیدداریم که دانشجویان حوزه گردشگری به سمت تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا سوق پیدا کنند. 

وی در پایان افزود: هم اکنون در دانشگاه هرمزگان رشته گردشگری وجود دارد و بایستی با استفاده از ظرفیت های متنوع در استان، به طور مجزا دانشکده گردشگری، دانشکده هنرهای زیبایی و غیره راه اندازی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه