English

رضا برومند خبر داد؛

اعطای مجوز ساخت چهار کشتی گردشگری در هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از اعطای مجوز ساخت چهار کشتی گردشگری و تفریحی، در راستای رونق صنعت گردشگری دریایی استان خبر داد.

اعطای مجوز ساخت چهار کشتی گردشگری در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح برنامه های این اداره کل در هفته گردشگری پرداخت.

برومند اذعان داشت: روز جمعه ۵ مهرماه، برنامه های هفته گردشگری، با برپایی نماز جمعه آغاز خواهد شد.

وی با ابیان اینکه روز شنبه بعد از غبارروبی گلزار شهدای بندرعباس، برای آشنایی دانش آموزان با گردشگری و حوزه های آن، زنگ گردشگری در مدارس به صدا در خواهد آمد، ادامه داد: اجرای تور نیم روزه ی بندرعباس گردی ویژه دانش آموزان، از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان، در هفته گردشگری خواهد بود. 

 مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در تشریح برنامه های یکشنبه هفتم مهر ماه، بیان کرد:  بنا شده است در این روز دیداری با حجت الاسلام عبادی زاده امام جمعه بندرعباس صورت گیرد تا پیرامون سه موضوع مهم به بحث و تبادل نظر بپردازیم که مهمترین آن ها، ساختمان کلاه فرنگی بندرعباس است.

وی افزود: همچنین می توان از برگزاری سمینار آموزشی چگونه ارزان سفر کنیم و کارگاه آموزشی تخصصی برگزاری تور های مسافرتی، به عنوان سایر برنامه های این روز نام برد.

رضا برومند از افتتاح رشته گردشگری در هنرستان کار و دانش جزیره هرمز در روز دوشنبه ۸ مهرماه خبر داد و گفت: برگزاری سمینار هم اندیشی چالش های سرمایه گذاران حوزه گردشگری و مسابقه نقاشی ویژه کودکان با محوریت گردشگری در حوزه خلیج فارس، از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان در هفته گردشگری است.

وی چهارشنبه 10 مهرماه را روز گرامی داشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری دانست و از برگزاری این مراسم در هتل هما بندرعباس خبر داد.

رضا برومند در ادامه از رونمایی از پروتال جامع گردشگری هرمزگان و افتتاح مجتمع گردشگری باغ زندگی در بندرعباس خبر داد و اذعان داشت: 16 اقامتگاه بومگردی طی یک سال در استان به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به ثبت 6 اثر طبیعی هرمزگان به عنوان آثار ملی، ادامه داد: هفت خانه صنایع دستی، به آمار قبل استان اضافه شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری هرمزگان راه اندازی بازارچه صنایع دستی با 21 غرفه در معبد هندوها بندرعباس را از دیگر دستاوردهای این اداره کل دانست و گفت: مرمت سه اثر مهم خانه کاظم در بستک، تلگراف خانه جاسک و مجتمع کلاه فرنگی در بندرعباس، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی از برگزاری شب فرهنگی سیستان و بلوچستان در آذر ماه سال جاری در بندرعباس خبر داد و خاطر نشان کرد: از مهر 97 تا مهر 98، 20 اثر صنایع دستی، مهر اصالت صنایع دستی دریافت کرده اند.

برومند با اشاره به لزوم برنامه ریزی در راستای جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری به ویژه گردشگری دریایی در استان، از اعطای چهار مجوز راه اندازی کشتی گردشگری و تفریحی در استان خبر داد و افزود: سرمایه گذارن این پروژه ها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی از ارزآوری چهار میلیون و 170 هزار دلاری صادارت صنایع دستی خبر داد و گفت: طی یک سال بالغ بر 20 میلیارد تومان تسهیلات به حوزه گردشگری اختصاص یافته است.

برومند با بیان این که در تلاشیم استان هرمزگان را در زمینه گردشگری مذهبی تقویت کنیم، گفت: اعتباراتی برای اماکن مذهبی همچون سید سلطان محمد در نظر گرفته شده است تا بتوانیم هرمزگان را در زمینه ی گردشگری مذهبی، به یکی از قطب های کشور تبدیل کنیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: به دنبال این هستیم که مذاکراتی با شهرداری های استان صورت گیرد تا به کسانی که قصد ورود به حوزه گردشگری را دارند بسته های تخفیفی و کمکی تعلق گیرد، که در حال حاضر این امر از شهرستان سیریک شروع شده و هم اکنون مشغول رایزنی با شهرداری بندرعباس هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی