English

گردشگر هرمزگانی با شتر به دور دنیا سفر می کند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: برای اینکه بتوانیم نگاه ها را به گردشگری دریایی سوق دهیم یکی از جهانگردان استان سفر دو ساله خود به دور دنیا را از تالاب آذینی در بندر سیریک با شتر آغاز خواهد کرد و پیام گردشگری استان هرمزگان را به سراسر دنیا خواهد رساند.

گردشگر هرمزگانی با شتر به دور دنیا سفر می کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا برومند گفت: در سال 1398 هرمزگان را به عنوان مقصد دریایی کشور معرفی کردیم و بدین منظور برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که یکی از این برنامه‌ها تدوین سند توسعه گردشگری هرمزگان است.

وی افزود: همچنین در کشور کمیته ویژه گردشگری دریایی تشکیل شده و این کمیته، پهنه‌های گردشگری را مشخص و تا جایی که امکان داشته باشد سواحل کشور را به بحث گردشگری دریایی اختصاص خواهد داد.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از برگزاری اولین همایش و نمایشگاه گردشگری دریای در سه ماهه آخر سال در شهر بندرعباس خبر داد و افزود: باید بتوانیم گردشگر دریایی را از مسافر دریایی جدا کنیم و بدین منظور اسکله جنوبی بندر شهید حقانی را به اسکله گردشگری اختصاص داده ایم که اگر این اتفاق رخ دهد بستر و زمینه ای برای توسعه اسکله های گردشگری سایر جزایر می باشد.

برومند افزود: برای اینکه بتوانیم نگاه ها را به گردشگری دریایی سوق دهیم یکی از جهانگردان استان سفر دو ساله خود به دور دنیا را از تالاب آذینی در  بندر سیریک با شتر آغاز خواهد کرد و پیام گردشگری استان هرمزگان را به سراسر دنیا خواهد رساند.

وی تاکید کرد: در بحث تسهیلات بهترین شرایط تسهیلات را برای کمک به توسعه گردشگری دریایی در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال در بحث خرید کشتی های گردشگری اعتبارات با سود صفر درصد تعلق می گیرد و فرایند دریافت آن بسیار ساده و راحت است وامیدواریم با تعامل خوبی که با اداره کل بنادر دریانوردی استان و کشور داریم این زمینه گسترش پیدا کند.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: در گردشگری دو مولفه اساسی یکی تاسیسات و دیگری آموزش مد نظر است که در بحث اول ایجاد اسکله های گردشگری و تاسیساتی که به گردشگری دریایی کمک می کند را دنبال می کنیم .

برومند در خصوص تاثیر گردشگری دریایی بر توسعه اقتصاد استان هرمزگان گفت: بحث گردشگری دریایی هرمزگان را نسبت به دیگر استان های کشور متمایز کرده  است.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به استقبال گردشگران دریایی در نوروز 98 برای سفر به جزایر هرمزگان، گفت: این موضوع قطعا به پویایی اقتصاد هرمزگان کمک خواهد کرد و بخش های خدماتی، شرکت ها و موسسات گردشگری فعال خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه