English

تولید ۲ فیلم مستند در حوزه هنری خوزستان

۲ فیلم مستند به نام‌های «نفس گرم سید» و «۵۲ نقطه» در حوزه هنری خوزستان تولید می‌شوند و هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید هستند.

تولید ۲ فیلم مستند در حوزه هنری خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مستند «نفس گرم سید» به نویسندگی و کارگردانی سید حمید موسوی یک فیلم پرتره با مدت زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای است که یک ماه پیش مراحل پیش‌تولید و تحقیقات و پژوهش آن انجام شده و اول مهر ماه فیلمبرداری آن آغاز می‌شود.

این پرتره مستندی درباره زندگی سیدرافع موسوی‌بهار است که شخصی نظامی بوده ولی علی‌رغم شغل نظامی بسیار شخصیت لطیف و شاعرانه‌ای دارد و زیست شاعرانه داشته است.

سید رافع به عنوان متخصص جلوه‌های ویژه میدانی در پروژه‌های مختلفی از جمله فیلم سینمایی، فیلم کوتاه، مستند و داستانی کار کرده که در این پرتره قرار است درباره ابعاد مختلف زندگی وی باشد.

آرزوی سیدرافع از دیرباز این بوده که در خوزستان یک شهرک سینمایی تاسیس شود و بسیاری از پروژه‌های جنگی که نیاز به صحنه‌های اکشن و انفجاری دارند در این شهرک فیلم‌برداری شود.

وی از ایرانیان مقیم عراق بود که در کودکی در سال ۱۳۵۰ به همراه خانواده به دست حزب بعث به ایران برگردانده شد و از آن زمان در ایران سکونت داشته و زندگی کرده است.

مستند «۵۲ نقطه» مربوط به بمباران ۵۲ نقطه اهواز است که در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۶۵ توسط عراقی‌ها در جنگ تحمیلی صورت گرفته است. این واقعه در قالب اثری هنری در بخش مستند و داستانی جزو اتفاقاتی است که هیچ‌ وقت به آن پرداخته نشده و هدف‌گذاری برای پرداختن به موضوع همین قضیه است.این مستند قرار است به دست رضا حیاتی در مدت زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ساخته شود.

گفت‌وگو با کسانی که از نزدیک با این واقعه در ارتباط بودند و آن را رصد کردند، استفاده از تصاویر آرشیوی، فیلم‌برداری از نقاطی که توسط عراقی‌ها بمباران شده و... از جمله اقداماتی است که در این مستند به تصویر کشیده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه