English

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل خبر داد:

تولید و اکران فیلم مستند "دختر صبور شرقی" در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل همزمان با آئین رونمایی کتاب « دختر صبور شرقی»، از اکران مستند بانوی شاعره توانیاب سفیدشهری خبر داد.

تولید و اکران فیلم مستند "دختر صبور شرقی" در آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سعید ضابطی گفت: همزمان با آئین رونمایی از کتاب « دختر صبور شرقی»، فیلم مستندی با همین عنوان با هدف معرفی بانوی شاعره توانیاب سفیدشهری اکران شد.

وی درباره این فیلم مستند 15 دقیقه ای عنوان کرد: « دختر صبور شرقی»، به تلاش ها و سخت کوشی و مشقت های بانوی جوان، فاطمه اربابی نصرآبادی متخلص به « لیلی عاشق» پرداخته است.

ضابطی با اشاره به اینکه این مستند به کوشش و تهیه کنندگی و کارگردانی بهنام موحدان تهیه شد افزود: مجید بخشی، تدوینگر؛ رضا محلاتی عکاس و فیلمبردار، موسیقی و دکلمه تیتراژ علیرضا آذر و موسیقی این متن را زنده یاد استاد بابک بیات بر عهده داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: این بانو از هنرمندان توانیاب سفیدشهر است که از کودکی با بیماری پوکی استخوان شدید درگیر بوده ولی با زحمات زیاد و صبر و تلاش فراوان توانست بر بیماری خود غلبه کند و حتی راه رفتن با ویلچر را کنار بگذارد.

وی بیان داشت: بیشترین توانایی این هنرمند توانیاب در سرودن اشعار به سبک سهراب سپهری است و از مهارت ها و توانمندی های دیگر او، هنر معرق کاری و عکاسی است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان آران‌وبیدگل با اشاره به اینکه اولویت اول خادمان فرهنگ و هنر این شهرستان پاسداشت و تکریم هنرمندان است، ابراز امیدواری کرد: با حمایت های دستگاه های متولی هنر و اهالی هنر دوست شهرستان آران و بیدگل و با بسترسازی های مناسب ضمن تشویق این بانوی هنرمند توانیاب که توانسته فعل خواستن را به بهترین نحو به توانستن صرف کند، و به جایگاه واقعی خود در عرصه هنر دست پیدا کند.

ضابطی تصریح کرد: عضویت در صندوق اعتباری هنر و هماهنگی نسبت به پخش مستند دختر صبور شرقی از شبکه های ملی و استانی از دیگر تمهیدات این اداره برای این بانوی سفیدشهری می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه