English

پیش بینی افزایش ابرناکی و رگبار پراکنده باران در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، هم اکنون در نیمه شمالی استان افزایش ابرناکی وجود دارد که احتمال رگبار پراکنده باران به ویژه در ارتفاعات شمال غرب استان دور از انتظار نیست.

پیش بینی افزایش ابرناکی و رگبار پراکنده باران در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، هم اکنون در نیمه شمالی استان افزایش ابرناکی وجود دارد که احتمال رگبار پراکنده باران به ویژه در ارتفاعات شمال غرب استان دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده همچنین تصریح کرد: همچنین امروز کاهش دمای هوا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود که بیشترین کاهش دما در نیمه شمالی و مرکزی استان و کمترین کاهش دما در مناطق جنوبی آن خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در ادامه متذکر شد: برای فردا دمای هوا در استان خراسان رضوی تغییرات قابل ملاحظه و محسوسی ندارد و جو به نسبت پایداری در اکثر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین امروز علاوه بر افزایش سرعت وزش باد در استان خراسان رضوی، در مناطق بادخیز و مناطق جنوبی استان به ویژه برخی از نقاط جنوبی و جنوب شرق استان باد و گرد و خاک وجود دارد که در ساعات بعدازظهر امروز وقوع وزش باد به نسبت شدید موقتی برای این مناطق نیز دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۵ تا ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد نیز ۳۰ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به ۱۵ درجه سلسیوس خواهد بود.

وی اطلاع داد: شهرستان های گلمکان و چناران با کمینه دمای هوای ۱۲ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ های سبزوار و تربت جام با ۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

آهنگرزاده در خاتمه با اشاره به میزان بارش اخیر در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بارش حدود یک دهم میلیمتر از ایستگاه هواشناسی شهرستان قوچان ثبت و گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه